Cea mai bună făină pentru low-carb și keto

Cea mai bună făină pentru low-carb și keto

O alimentație low-carb nu înseamnă nicidecum alimente fade, fără gust și savoare. Înseamnă în primul rând alimente nutritive și gustoase, bogate în vitamine, minerale și fibre.

În ceea ce privește deserturile și prăjiturile, categoric nu este nevoie să renunți de tot la ele. Acestea se pot adapta la dietele low-carb pentru a prepara deserturi fine, gustoase și nutritive. Da, se poate amândouă deodată!

Iar pentru a înlocui făina clasică de grâu, avem la dispoziție câteva variante sărace în carbohidrați și pline de nutrienți benefici. Alege-ți preferata în funcție de gust, preț, accesibilitate și verifică secțiunea noastră de deserturi low-carb pentru inspirație la utilizare.

1. Făina de migdale

Făină de migdale

Făina de migdale este probabil cea mai populară făină utilizată în alimentația low-carb.

Bogată în nutrienți și lipide sănătoase, este o făină potrivită pentru preparate sănătoase și aromate.

Câți carbohidrați conține făina de migdale

Un sfert de ceașcă (28g) de făină de migdale conține în medie 160 kcal, 3g carbohidrați net, 3g fibre, 14g lipide, 6g proteine.

Conține vitamine și minerale precum magneziu, fier, potasiu, calciu. (1)

 

Cum se păstrează făina de migdale

În cămară înainte de deschiderea pachetului, pe urmă la loc răcoros sau și mai bine, la frigider.

 

Cum o putem utiliza la gătit

Făina de migdale este potrivită pentru pâine, prăjituri, înlocuitor de pesmet.

Are o ușoară și plăcută aromă de nuci.

Prăjiturile făcute exclusiv cu făină de migdale tind uneori să aibă o textură ușor umedă, de aceea o idee bună este să adăugăm și o cantitate mai mică de făină de cocos sau altă făină low-carb pentru a echilibra compoziția.

Echivalent față de făina de grâu: 1:1

Atunci când vrem să transformăm o rețetă clasică într-una low-carb, 1 cană de făină de grâu se înlocuiește cu 1 cană de făină de migdale.

Făina de migdale nu conține gluten, așa că aluatul nu va fi elastic. Ai nevoie de alte produse precum ouă, psyllium sau gumă de xantan pentru ca aluatul să iasă asemănător cu cel care conține gluten.

Echivalent ca și gramaj: o ceașcă plină (240ml) cu făină de migdale = 110g

 

Rețete recomandate cu făină de migdale

Keto tortilla

Clătite cu făină de migdale

 

Testate și preferate de mine

2. Făina de cocos

Făină de cocos

A doua cea mai populară făină utilizată în bucătăria low-carb este făina de cocos.

Este ideală pentru a fi folosită în alimentația low-carb deoarece este bogată în fibre, grăsimi sănătoase și proteine, cu un conținut scăzut de calorii și carbohidrați.

Câți carbohidrați conține făina de cocos

Un sfert de ceașcă de făină de cocos (28g) conține în medie: 124 kcal, 6g carbohidrați net, 10.5g fibre, 4.2g lipide, 4.9g proteine.

Făina de cocos conține și nutrienți precum mangan, calciu, seleniu, fier. (2)

 

Păstrare

În cămară înainte de deschiderea pachetului, pe urmă la loc răcoros sau și mai bine, la frigider.

 

Cum o utilizăm la gătit

Are un gust dulceag, o ușoară și uneori insesizabilă aromă de cocos.

Făina de cocos se pretează cel mai bine pentru dulciuri și prăjituri. De asemenea se poate prepara pâine low-carb (încearcă varianta rapidă, gata în maxim 3 minute!), uneori ca și pesmet low-carb.

Datorită faptului că este atât de bogată în fibre, absoarbe cu ușurință lichidele. De aceea este important să adaugi o cantitate suficientă de lichid, pentru ca preparatul să nu iasă prea uscat.

Echivalent față de făina de grâu: 1/3-1/4 : 1

1/3 sau 1/4 ceașcă de făină de cocos ar putea înlocui 1 ceașcă de făină de grâu.

 

Rețete recomandate cu făină de cocos

Tartă cu lămâie

Brioșe cu ciocolată

 

Testate și preferate de mine

 

3. Mix-urile de fibre fără carbohidrați 

Făina de fibre este, așa cum îi spune numele un amestec de fibre vegetale. De regulă se obține dintr-un amestec de bambus, psyllium și konjac.

Câți carbohidrați conține

Așa cum sugerează numele, este alcătuită în întregime din fibre și cu o cantitate neglijabilă de carbohidrați net. Carbohidrații net (digerabili) se obțin prin scăderea fibrelor din numărul total de carbohidrați.

 

Cum se folosește la gătit

Este de obicei o făină universală fără carbohidrați care se pretează excelent la chifle și pâine keto.

Dintre toate mix-urile de fibre, -CH Szafi Reform este făina mea preferată. Gustul celor făcute cu făina Szafi se apropie cel mai mult de cele adevărate.

 

Păstrare

La loc uscat și răcoros.

 

Testate și preferate de mine

Amestec de fibre Szafi – nosugarshop

Amestec de fibre Szafi – adiogrăsime

Făină mix de fibre NoCarb

 

Rețete recomandate

Pâine cu rozmarin fără carbohidrați.

Chifle keto cu semințe (cea mai reușită pâine a mea).

Sărățele keto

Clătite pufoase

 

4. Făină pentru șnițel

 Pentru șnițele, în afară de cele de mai sus, eu folosesc următoarele:

  • făina de in auriu
  • făina de susan
Făină de in auriu

a) Făina de in auriu

Făina de in este de fapt ceea ce rezultă după măcinarea semințelor de in. O poți obține foarte ușor acasă, cu ajutorul unei râșnițe.

Este foarte bogată în fibre. Deoarece are un conținut scăzut de carbohidrați, se poate utiliza la preparatele low-carb, de obicei în combinație cu alte făinuri.

 

Câți carbohidrați conține făina de in

4 linguri de făină de in (28g) conțin 150 kcal, 0.4g carbohidrați net, 7.6g fibre, 12g lipide, 5.2g proteine.

Este bogată în magneziu, zinc, fier, calciu. (3)

 

Păstrare

Făina din semințe de in se râncezește foarte repede și ușor. Din acest motiv este indicat a fi păstrată la frigider și înainte și după deschiderea pachetului.

 

Testate și preferate de mine

Făina de in

Semințe de in

Semințe de in auriu

Semințele de in auriu te ajută să păstrezi o culoare deschisă.

 

b) Făina de susan 

În curând. 🙂

 

Care sunt făinurile low-carb ce nu lipsesc din cămara ta?

Tags:
, ,
2 Comments
  • Iulia Toader
    Posted at 08:04h, 09 mai Răspunde

    faina de migdale este foarte buna

    • Denisa
      Posted at 08:47h, 09 mai Răspunde

      Si mie imi place sa gatesc cu ea.

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vrei -25% reducere la meniurile de slăbire? Apasă aici.