Alimente care conțin foarte puțini carbohidrați (sau deloc)

Să aruncăm o privire peste câteva grupe de alimente care sunt de-a dreptul sărace în carbohidrați. Sau chiar le lipsesc complet. Aceste alimente sunt ideale atunci când dorești să eviți o alimentație prea bogată în carbohidrați răi, care nu este deloc sănătoasă.

Carnea

Carnea poate fi alcătuită aproape în întregime din proteine, cum este de exemplu pieptul de pui sau de curcan.

Pulpele de pui, sau carnea de porc, de vită sau de vânat etc conțin și grăsimi, pe lângă proteine. Însă ține minte că nu trebuie să te ferești de grăsimi. Dimpotrivă, grăsimile sunt foarte sănătoase, iar atunci când urmezi o dietă low carb sau ketogenică te ajută să slăbești.

Ce au în comun toate tipurile de carne neprocesată? Nu conțin deloc carbohidrați. Indicele lor glicemic este zero, nu afectează deloc glicemia. Prin urmare, dacă dorești să mănânci mai puțini carbohidrați, poți conta pe carnea neprocesată.

Peștele

Un alt aliment alcătuit în întregime din proteine și grăsimi, sau doar proteine. Peștele este cea mai bună sursă de acizi grași esențiali omega-3. Practic, e cea mai gustoasă cale de a-i asigura creierului tău randamentul maxim.

Poți să alegi între peștele care conține doar proteine, cum este tonul în apă sau crevetele. Sau poți îndrăzni să alegi și un pește mai gras, cum este somonul. În cazul acesta, mai multă grăsime=mai multe beneficii.

Untul

Untul este alimentul ideal pentru o alimentație ketogenică, bogată în grăsimi. Practic, este alcătuit din grăsime pură. Poate fi foarte sănătos, însă trebuie să ai grijă cum îl consumi.

Dacă nu urmezi o dietă ketogenică, cel mai bine ar fi să consumi unt în cantități mici. Și foarte important, evită să îl combini cu carbohidrați cu indicele glicemic mare, cum este pâinea albă. Excepția poate fi un sandviș hrănitor cu pâine integrală, dar încearcă să eviți dacă îți dorești să slăbești.

Poți folosi untul pentru a înlocui uleiul vegetal la prăjit. O spun cu orice ocazie, este mult mai sănătos decât uleiul vegetal de floarea soarelui sau de porumb.

Oul

Ouăle sunt o combinație excelentă de grăsimi sănătoase (inclusiv omega-3) și de proteine cu valoare biologică mare. Gălbenușul conține atât proteine, cât și grăsimi. În timp ce albușul este alcătuit doar din proteine.

Un ou conține mai puțin de 1 g de carbohidrați.

Parmezanul

Originar din Italia, acest tip de brânză este foarte bogat în proteine și grăsimi sănătoase. Ca să nu mai spunem de calciu (>100% DIN DZR), vitamina A (35%din DZR) și B12 (96% din DZR).

O lingură de parmezan ras conține aproximativ 0,7 g de carbohidrați, 1,42 g de proteine și 1,39 g de grăsimi.  Astfel este un aliment care se potriveste perfect unei alimentații bogate în proteine, keto sau low-carb.

Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt cele mai sărace în carbohidrați dintre fructe. În mod bizar (sau nu), aceste fructe sunt și cele care sunt considerate cele mai sănătoase, datorită conținutului mare de antioxidanți.

Să luăm drept exemplu banana, care este considerat un fruct cu un conținut ridicat de carbohidrați. O banană medie (120 g) are aprox 28 g de carbohidrați.

Afinele, zmeura, goji etc, toate au un aport mult mai scăzut. Un pumn conține aproximativ 9,85 g de carbohidrați.

Cafeaua

Dacă o consumi fără nimic adăugat, nu conține deloc carbohidrați. Nici calorii. Ba chiar îți stimulează metabolismul și îți intensifică arderile. Poți să adaugi și puțin lapte gras, unt sau ulei de cocos pentru a o transforma într-un mic dejun care să îți energizezi dimineața. Doar te rog nu adăuga zahăr sau frișcă, pentru că se duc pe apa sâmbetei toate beneficiile cafelei. Eventual folosește stevia ca și indulcitor atunci când o bei simplă.

 

Sursă: USDA

Sursă foto: Pixabay

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (3 voturi pana acum cu o medie de: 3,67 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu