Făina de migdale la gătit – ce ai nevoie să știi despre ea

Făina de migdale la gătit – ce ai nevoie să știi despre ea

Ce este făina de migdale

Făina de migdale este obținută din migdale măcinate. Cel mai des, migdalele sunt decojite prin opărire și apoi măcinate, rezultând făina de migdale (sau almond flour, în engleză). Există și varianta în care migdalele sunt măcinate cu tot cu coajă (în engleză almond meal).

Almond flour, sau făina din migdale decojite este cel mai des utilizată pentru preparatele low-carb și cele fără gluten.

Informații nutriționale

28g de făină de migdale (aprox 3 linguri cu vârf) conțin:

  • calorii: 163 kcal
  • carbohidrați (net, fără fibre): 2.7g
  • fibre: 2.9g
  • lipide: 14.2g
  • proteine: 6.1g
  • vitamina E: 35%*
  • mangan: 31%*
  • magneziu: 19%*
  • fosfor: 13%*
  • calciu: 6%*
  • fier: 6%*

*din necesarul zilnic (sursa)

După cum putem observa, spre deosebire de făina clasică, cea de migdale conține puțini carbohidrați. Este bogată în fibre, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale.

La ce se poate folosi

Făina de migdale este potrivită în bucătăria low-carb pentru pâine, brioșe, prăjituri, clătite, cruste sau pesmet low-carb.
(click pe fiecare pentru a vedea rețetele)

Cum se folosește la gătit

Făina de migdale are o ușoară și plăcută aromă de nuci. Grăsimile sănătoase conținute oferă sațietate de lungă durată.

Este potrivită pentru aluaturile fără drojdie.

Pentru a înlocui făina de grâu cu cea de migdale, raportul este de 1:1.

Însă nu este de ajuns doar să înlocuiești făina de grâu cu aceeași cantitate de făină de migdale. Pe lângă aceasta sunt necesare ingrediente precum tărâțe de psyllium, pudre proteice sau ouă, care să absoarbă lichidul și să lege compoziția.

Nu conține gluten, așadar aluatul nu are consistență elastică. Nu va crește dacă folosim drojdie.

Dacă nu ai folosit până acum făina de migdale pentru gătit, cel mai indicat este să începi cu rețete deja testate.

În felul acesta nu riști să irosești acele ingrediente. Treptat vei învăța să le adaptezi după gust și să prepari propriile rețete cu puțini carbohidrați folosind făina de migdale.

Rețete cu făină de migdale

Unde se găsește

Dacă ești pasionat de a face face singur, făina de migdale se poate obține și acasă, prin măcinarea migdalelor. În felul acesta, costul va fi mai mic.

Ai grijă totuși, să nu macini migdalele un timp îndelungat, pentru că vei obține unt de migdale. Untul de migdale este o opțiune delicioasă și nutritivă, dar poate nu e potrivit atunci când tu dorești să obții făină pentru gătit. 🙂

Gata preparată, făina de migdale se găsește cel mai des la magazine specializate, numite bio sau naturiste la noi în țară. Uneori o găsim și în supermarketuri.

Consistența și prețul poate să varieze mult de la un producător la altul.

Online o poți cumpăra de aici.

În bucătăria low-carb, este unul dintre cele mai apreciate ingrediente, datorită gustului și valorii nutriționale.

Ne poți arăta rețeta ta preferată cu făină de migdale?

 

2 Comments
  • O femeie
    Posted at 19:33h, 24 februarie Răspunde

    ce imi place la faina de migdale( pe langa aroma placuta) e ca prajitura se coace mai repede si cu temp mai scazuta.

    • Denisa
      Posted at 17:54h, 26 februarie Răspunde

      Foarte buna precizarea ta! De altfel eu am avut cateva intamplari la inceput in care era cat pe ce sa o las prea mult la cuptor.

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.