omega-3 Tag

Peștele este un aliment extrem de sănătos. Este sursă valoroasă de proteină și de grăsimi sănătoase de tipul omega-3. American Heart Association (AHA) recomandă să consumăm pește de 2-3 ori pe săptămână. Și așa cum probabil ați auzit deja, cel mai des se recomandă consumul de pește...

Iubesc să prepar și să mănânc budincă de chia. Pentru că este atât de hrănitoare și gustoasă. În plus ai la dispoziție atâtea posibilități de rețete, încât trebuie doar să îți pui imaginația în farfurie. Sau borcan în cazul acesta :) . Semințele de chia sunt...

Îmi place la nebunie budinca de chia pentru că e foarte gustoasă, sănătoasă și rapidă. De data asta a ieșit următoarea "rețetă". E atât de simplă încât nici nu știu dacă se poate numi rețetă. Însă cu siguranță merită încercată. Și apoi reîncercată.
Cu siguranță ai auzit despre semințele de in. Au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani. Și pe bună dreptate. Într-o cantitate mică de semințe de in se găsesc o grămadă de nutrienți benefici. Haideți să vedem ce este atât de special la aceste semințe.

Ce sunt semințele de chia?

Chia este un aliment ce provine din Mexic și Guatemala. Cu mii de ani în urmă obișnuia să servească drept hrană populației aztece și mayașe. În zilele noastre este redescoperită și tot mai multe persoane aleg să o introducă în alimentație datorită proprietăților nutriționale extraordinare. În compoziția acestor semințe se regăsesc o cantitate impresionantă de substanțe nutritive de care organismul nostru are nevoie zilnic.
Starile proaste de dispozitie care ne apar sunt deseori un semn ca organismului ii lipsesc anumiti nutrienti. Intr-o alimentatie dezechilibrata, creierul nu primeste combustibililul de care are nevoie pentru o functionare buna si astfel apar dereglari precum lipsa motivatiei, starea de apatie, depresie. Cum corectam acest lucru?
1. Legumele de culoare verde inchis
Atunci cand creierul produce mai putin substante chimice de tipul epinefrina, serotonina si dopamina asupra organismului se reflecta simptome precum motivatie scazuta, proasta dispozitie, ajungand uneori pana la anxietate sau depresie. Consumul de vegetale precum varza de Bruxelles, spanacul si sparanghelul aduc corpului un aport semnificativ de folati. Folatii si in general vitaminele din complexul B ajuta creierul sa sintetizeze aceste substantele chimice, imbunatatind starea mentala si buna dispozitie. (1)