Ce poți să mănânci în dieta ketogenică (și ce nu)

Ce poți să mănânci în dieta ketogenică (și ce nu)

Dieta ketogenică presupune ca organismul tău să ardă grăsimi pentru a-ți furniza energie. Este o dietă pe cât de riguroasă, pe atât de eficientă. De aceea vei vrea să te asiguri că o urmezi întocmai. Făra prea multe cuvinte, iată din ce ar trebui să fie alcătuită alimentația ta in dieta keto.

Sursă foto (1)

Ce să mănânci:

a) Alimente de bază

  1. Carne naturală: de vită, porc, pui, curcan, bacon, organe etc.
  2. Pește: somon, anșoa, păstrăv, creveți, fructe de mare etc.
  3. Brânzeturi: brânză (de vacă, de oaie, de capră), brânză de burduf, cașcaval, mozzarella, camembert, telemea etc.
  4. Iaurt nedegresat simplu (fără fructe), iaurt grecesc cu 10% grăsime.
  5. Grăsimi naturale pentru prăjitul ocazional: untura, ulei de cocos, ulei de palmier (opțional).
  6. Grăsimi naturale presate la rece, presărate peste salate sau pentru maioneză: ulei de măsline, de avocado, ulei MCT.
  7. Pentru sotat legume: untul natural 82%.
  8. Ouă: preferabil de la găini crescute la curte. Se consumă întotdeauna și gălbenușul.
  9. Verdețuri și legume care cresc deasupra solului: roșii, castraveți, ardei, ridichi, măsline, avocado, salată verde, broccoli, spanac, varză (albă, roșie, de Bruxelles), sparanghel, conopidă, dovlecel, vinete, ciuperci etc.
  10. Nuci: nuci obișnuite, macadamia, braziliene sau nuci pecan, mici cantități de migdale.
  11. Semințe crude: semințe de dovleac, de floarea soarelui, de susan semințe de chia, semințe de in.
  12. Fructe: afine, zmeură, căpșuni, mure.
  13. Condimente: sare, piper, turmeric, cardamom, scorțișoară, anason, ghimbir. etc
  14. Băuturi: apă, cafea neîndulcită, ceai neîndulcit, câte un pahar de vin roșu sec.
  15. Ciocolată cu conținut ridicat de cacao (minim 70%) și fără zahăr.
  16. Cacao neagră (dark, nedegresată).

b) Alimente ocazionale -pentru deserturi, pâine low-carb sau diferite preparate

  1. Făinuri: făină de cocos, făină de migdale, făină de in, de susan, făină de konjacfăină fără carbohidrați, făină de bambus, tărâțe de psyllium.
  2. Îndulcitori: eritrit, stevia, (sau combinate, cum este Green Sugar), tagatoza (singurul îndulcitor low-carb care se caramelizează).
  3. Aditivi de legare sau îngroșare: gumă de xantan.
  4. Paste din konjac (citește lista de ingrediente! unele pot conține și alte adaosuri nepermise): spaghette, fettucine, noodles, orez din konjac etc.

Ce să eviți:

  1. Zahărul.
  2. Alimente ce conțin zahăr adăugat: dulciuri, înghețată, iaurt cu fructe, cereale pentru micul dejun. .
  3. Amidon: pâine, paste, cartofi, cereale, orez.
  4. Leguminoase: mazăre, fasole, linte, quinoa.
  5. Sosuri și dressinguri ce conțin zahăr adăugat: muștar, sosuri pentru carne sau pentru salate.
  6. Fructe: evită orice fel de fructe dulci, în afară de cele de pădure.
  7.  Grăsimi nesănătoase: uleiuri vegetale rafinate (floarea soarelui, porumb, sâmburi de struguri), margarină.
  8. Mezeluri cu o listă luungă de ingrediente.
  9. Berea, cocktailuri îndulcite.
  10. Sucurile de fructe: chiar și dacă nu conțin zahăr adăugat, au deja destule zaharuri naturale.
  11. Băuturi carbogazoase îndulcite.
  12. Îndulcitori permiși (eritrit, stevia etc), cu ingrediente nepermise: maltodextrină etc.

Tot mai multe studii arată faptul că zahărul adăugat se dovedește a fi foarte nociv pentru organism (18). De aceea este necesar să îl eliminăm din alimentație, iar alimentele consumate să fie bine alese și din surse naturale.

Un ghid de alimentație low-carb mai pe larg explicat vei găsi în acest articol.

Save

Save

Save

2 Comments
  • Magda
    Posted at 06:22h, 24 noiembrie Răspunde

    Bună ziua, îndulcitorul din pudră de roșcove este permis? Mulțumesc!

    • Denisa
      Posted at 15:03h, 24 noiembrie Răspunde

      Buna, Magda!

      Roscovele e un fruct ce contine in principal zaharuri, prin urmare eu l-as folosi cu precautie in dieta keto.
      Ideal este sa alegi indulcitor fara impact asupra glicemiei, cum este stevia sau eritritul (pot fi si combinate, au gustul cel mai bun), pentru a-ti asigura cele mai bune rezultate cu dieta/alimentatia asta. Iti doresc succes!

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vrei -25% reducere la meniurile de slăbire? Apasă aici.