Putem consuma prea multe grăsimi în keto?

Putem consuma prea multe grăsimi în keto?

Poți consuma prea multe grăsimi în dieta keto?
 
Și poți să iei în greutate în timp ce ești în cetoză? Acestea sunt 2 întrebări frecvente, pe măsură ce apar noi studii care susțin importanța unui consum optim de proteine. 
 
Să analizăm puțin. 
 
Keto înseamnă starea de cetoză, iar cetoza vine prin restrictionarea carbohidratilor până la limita de 20g pe zi carbohidrați net (carbohidrați net = carbohidrați total minus fibre). Prin urmare, corpul apelează la grăsimile stocate drept sursă de combustibil din care își fabrică energia.
 
Deci fiziologic, cetoza nu vine din consumul crescut de grăsimi, ci din restricționarea carbohidraților.
 
În schimb, se consumă o cantitate optimă de grăsimi, mai mare decât într-o alimentație cu mulți carbohidrați, dar nici prea mare. Atenție! Cantitatea de grăsimi consumată trebuie să permită corpului să ardă și din depozitele de grăsime. Știm asta, da? 
 
Căci până la urmă ăsta e scopul. Să ardem din grăsimea din corp (dacă tot o ai în exces, folosește-o), să slăbim si sa fim plini de energie. Asta în timp ce mâncăm alimente gustoase și sățioase, dense nutritiv.
 
Eu mă mențin cu alimentația keto, alternat uneori cu low-carb cu legume de sezon, de mai bine de 4 ani. Inițial foloseam procente pentru a măsura macronutrienții, la fel ca multă lume pe vremea aceea și consumam în keto 75% din calorii din grăsimi. În ultimii ani, însă am renunțat să mai folosesc aceste procente.
 
Atunci când alcătuiesc mesele, ale mele sau ale clienților, în loc de procente, aleg și recomand să se folosească grame pentru calculul macronutrienților, nu procente. De obicei, aceasta înseamnă: 1,2g-2g proteină/kg corp, 20g carbohidrați net, iar găsimile adaptate la necesar.
 
O greșeală frecventă în keto este că se consumă pur și simplu o cantitate prea mare de grăsimi și organismul nu mai arde din grăsimea proprie.
 
Pentru a scădea, menține sau crește în greutate, este simplu, ca o balanță (aport vs consum):
-trebuie să scazi inteligent din aportul energetic (carbohidrații și grăsimile sunt macronutrienții cu rol energetic) pentru slăbire
-să menții aportul energic la nivelul tău de menținere pentru a păstra greutatea actuală
-să crești aportul energetic (din carbohidrați și/sau grăsimi) peste nevoile tale zilnice, pentru a crește în greutate.
 
Deci raspunsul e: te poți îngrășa și în cetoză, desigur. Depinde doar de aportul energetic.
 
Cei care spun că în dieta keto nu se măsoară caloriile, se referă de fapt la următorul lucru: alimentele bogate în proteine și grăsimi sănătoase sunt sățioase, te saturi mai repede și simți nevoia să mănânci mai puțin, prin urmare faci un deficit caloric fără să îți propui.
 
Dar dacă nu ai suficientă proteină în alimentație care sa dea satietate meselor, risti să mănânci mai multe grăsimi decât ai nevoie și da, așa poti lua în greutate. 
 
Așadar, cred că abordarea face totul, important este să ai o dietă ketogenică sau low-carb bine formulată (oricare ti se potriveste, fiecare suntem diferiți) și să nu îți fie frica de proteină. Ascultați acest podcast data viitoare când faceți o plimbare.
 
Este necesar să ai o cantitate optimă de proteină pentru a slăbi sănătos și eficient. Doar proteina ar trebuie să reprezinte un target, deoarece aproape fiecare parte din corpul tău este făcut din proteine.
 
Cu cantitatea de grăsime te joci în funcție de scopurile tale: scazi la un nivel adecvat pentru slăbire sau crești pentru îngrășare.
 
Multe persoane sau site-uri (de ex dietdoctor, de unde am citat și în alte articole) și inclusiv eu, am redus treptat din cantitatea de grăsime, fie ea și grăsime sănătoasă, comparativ cu acum 4-5 ani. Pentru că atunci aveam alte informații la îndemână.
 
De atunci s-au mai facut foarte multe studii si da, se pune din ce în ce mai mare accent pe o cantitate adecvată de proteine și pe mai puține grasimi, fie că vorbim despre keto sau low-carb. Așa cum spuneam la începutul articolului, cetoza este menținută prin consumul mic de carbohidrați. Iar grăsimea în exces din corp furnizează substrat pentru producerea de energie zilnică, nefiind nevoie să punem o cantitate uriașă de grăsimi în farfurie. 
 
Urmăm știința, ne adaptam si evoluam constant și, cel mai important, tinem un ochi pe studiile științifice de calitate. Asta mi-am propus pentru blogul acesta încă de la înființarea lui, în primul meu an de facultate. 
No Comments

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vrei -25% reducere la meniurile de slăbire? Apasă aici.

Poți consuma prea multe grăsimi în dieta keto?
 
Și poți să iei în greutate în timp ce ești în cetoză? Acestea sunt 2 întrebări frecvente, pe măsură ce apar noi studii care susțin importanța unui consum optim de proteine. 
 
Să analizăm puțin. 
 
Keto înseamnă starea de cetoză, iar cetoza vine prin restrictionarea carbohidratilor până la limita de 20g pe zi carbohidrați net (carbohidrați net = carbohidrați total minus fibre). Prin urmare, corpul apelează la grăsimile stocate drept sursă de combustibil din care își fabrică energia.
 
Deci fiziologic, cetoza nu vine din consumul crescut de grăsimi, ci din restricționarea carbohidraților.
 
În schimb, se consumă o cantitate optimă de grăsimi, mai mare decât într-o alimentație cu mulți carbohidrați, dar nici prea mare. Atenție! Cantitatea de grăsimi consumată trebuie să permită corpului să ardă și din depozitele de grăsime. Știm asta, da? 
 
Căci până la urmă ăsta e scopul. Să ardem din grăsimea din corp (dacă tot o ai în exces, folosește-o), să slăbim si sa fim plini de energie. Asta în timp ce mâncăm alimente gustoase și sățioase, dense nutritiv.
 
Eu mă mențin cu alimentația keto, alternat uneori cu low-carb cu legume de sezon, de mai bine de 4 ani. Inițial foloseam procente pentru a măsura macronutrienții, la fel ca multă lume pe vremea aceea și consumam în keto 75% din calorii din grăsimi. În ultimii ani, însă am renunțat să mai folosesc aceste procente.
 
Atunci când alcătuiesc mesele, ale mele sau ale clienților, în loc de procente, aleg și recomand să se folosească grame pentru calculul macronutrienților, nu procente. De obicei, aceasta înseamnă: 1,2g-2g proteină/kg corp, 20g carbohidrați net, iar găsimile adaptate la necesar.
 
O greșeală frecventă în keto este că se consumă pur și simplu o cantitate prea mare de grăsimi și organismul nu mai arde din grăsimea proprie.
 
Pentru a scădea, menține sau crește în greutate, este simplu, ca o balanță (aport vs consum):
-trebuie să scazi inteligent din aportul energetic (carbohidrații și grăsimile sunt macronutrienții cu rol energetic) pentru slăbire
-să menții aportul energic la nivelul tău de menținere pentru a păstra greutatea actuală
-să crești aportul energetic (din carbohidrați și/sau grăsimi) peste nevoile tale zilnice, pentru a crește în greutate.
 
Deci raspunsul e: te poți îngrășa și în cetoză, desigur. Depinde doar de aportul energetic.
 
Cei care spun că în dieta keto nu se măsoară caloriile, se referă de fapt la următorul lucru: alimentele bogate în proteine și grăsimi sănătoase sunt sățioase, te saturi mai repede și simți nevoia să mănânci mai puțin, prin urmare faci un deficit caloric fără să îți propui.
 
Dar dacă nu ai suficientă proteină în alimentație care sa dea satietate meselor, risti să mănânci mai multe grăsimi decât ai nevoie și da, așa poti lua în greutate. 
 
Așadar, cred că abordarea face totul, important este să ai o dietă ketogenică sau low-carb bine formulată (oricare ti se potriveste, fiecare suntem diferiți) și să nu îți fie frica de proteină. Ascultați acest podcast data viitoare când faceți o plimbare.
 
Este necesar să ai o cantitate optimă de proteină pentru a slăbi sănătos și eficient. Doar proteina ar trebuie să reprezinte un target, deoarece aproape fiecare parte din corpul tău este făcut din proteine.
 
Cu cantitatea de grăsime te joci în funcție de scopurile tale: scazi la un nivel adecvat pentru slăbire sau crești pentru îngrășare.
 
Multe persoane sau site-uri (de ex dietdoctor, de unde am citat și în alte articole) și inclusiv eu, am redus treptat din cantitatea de grăsime, fie ea și grăsime sănătoasă, comparativ cu acum 4-5 ani. Pentru că atunci aveam alte informații la îndemână.
 
De atunci s-au mai facut foarte multe studii si da, se pune din ce în ce mai mare accent pe o cantitate adecvată de proteine și pe mai puține grasimi, fie că vorbim despre keto sau low-carb. Așa cum spuneam la începutul articolului, cetoza este menținută prin consumul mic de carbohidrați. Iar grăsimea în exces din corp furnizează substrat pentru producerea de energie zilnică, nefiind nevoie să punem o cantitate uriașă de grăsimi în farfurie. 
 
Urmăm știința, ne adaptam si evoluam constant și, cel mai important, tinem un ochi pe studiile științifice de calitate. Asta mi-am propus pentru blogul acesta încă de la înființarea lui, în primul meu an de facultate.