Muffins cu faină de orez și melasă

Muffins cu faină de orez și melasă

Pentru că am avut un eveniment special azi, m-am gândit la ce aș putea să prepar gustos și sănătos. Într-un final m-am decis pentru muffins, pentru că nu mai gustasem de ceva vreme. Am ales să folosesc melasa ca și îndulcitor natural.  Iar ca să îmbogățesc compoziția nutritională a făinii albe de grâu am adăugat făină integrală de grâu și de orez. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Friptură de miel cu cartofi dulci și sos de mentă

Friptură de miel cu cartofi dulci și sos de mentă

Dintre toate rețetele pe care le-am testat săptămâna asta pentru Paști, trebuie să recunosc că asta mi-a placut cel mai mult. Pentru sosuri m-am inspirat din recomandările lui Jamie Oliver(1). Cel de menta mi-a placut la nebunie. O să vezi despre ce este vorba. Până atunci să discutăm despre ingrediente și de ce le-am ales.

Cartofii dulci:

-sursă excelentă de vitamina A

-conțin magneziu și fier

Carnea de miel:

-sursă bună de proteine

-bogată în fier și vitamina B12

-dau sațietate crescută Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Clătite cu hrișcă și afine

Clătite cu hrișcă și afine

Astăzi am încercat (din nou) o rețetă foarte gustoasă de clătite. Cred că nu sunt singura care adoră clătitele și caută să găsească variante cât mai sănătoase, dar în același timp gustoase.

Dacă înlocuim o parte din faina albă de grâu cu cea de hrișcă, vom păstra gustul cu care suntem obișnuiți și în același timp adăugăm o parte din nutrienții care se găsesc în făina de hrișcă.

Iar ideea de a pune fructele în aluat mi s-a părut foarte interesantă.

Fructele de pădure:

  • sursă de vitamine și antioxidanți
  • sărace în zahăr și în calorii
  • bogate în fibre

Făina de hrișcă:

  • bogată în magneziu
  • sursă de fibre
  • indice glicemic mediu

Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Salată de linte verde

Salată de linte verde

Acesta este un fel foarte gustos și rapid de a prepara lintea verde.

Lintea face parte din familia leguminoaselor. Este o sursă bună de proteine și minerale și are avantajul că este săracă în calorii.

Informații nutriționale

100 de grame de linte fiartă conține 116 calorii și ne asigură:
– 9 g de proteine
– 20 g de carbohidrați
– 8 g de fibre
– 0,4 g de grăsimi
– 10% din necesarul de potasiu
– 18% din necesarul de fier
– 10% din necesarul de B6
– 9% din necesarul de magneziu (1) Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Budinca de chia cu lapte de cocos

Budinca de chia cu lapte de cocos

Budinca din lapte de cocos si chia este o gustare foarte hranitoare si bogata in proteine, perfecta pentru micul dejun.

Laptele de cocos

Este obtinut din pulpa nucii de cocos. Are o textura mai cremoasa decat laptele de vaca sau laptele de migdale.

Este bogat in calorii, deoarece este alcatuit predominant din grasimi.

Acestea sunt insa grasimi sanatoase care sunt folosite de catre ficat imediat pentru energie. Deci este mai putin probabil sa determine cresterea in greutate, atunci cand nu este consumat in exces (1).

Studiile sugereaza de asemenea ca grasimile din laptele de cocos pot ajuta la reducerea apetitului si a aportului caloric. De asemenea, pe termen scurt determina cresterea metabolismului si a consumului de energie (2).

Se pare ca un consum regulat si moderat este corelat cu reducerea greutatii corporale si a grasimii din jurul taliei (3). Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Dejun Kollath cu iaurt si cacao

Dejun Kollath cu iaurt si cacao

Astazi discutam despre prepararea unui mic dejun foarte hranitor si delicios, inspirat de celebrul dejun Kollath.

Despre dejunul Kollath

Acest dejun a fost alcatuit de catre Werner Kollath, cercetator german care a activat in domeniul bacteriologiei si al nutritiei. Se considera ca a fost printre primii sustinatori ai conceptului de „whole food”, adica alimentele sa fie cat mai putin procesate si rafinate.

In ce consta?

Dejunul Kollath este alcatuit din grau integral macinat si fructe uscate. Graul se lasa la inmuiat in apa peste noapte, pentru a putea fi asimilat mai usor de catre organism fara preparare termica. In acest timp compozitia chimica a graului se schimba prin procesul de fermentare, imbunatatind compozitia nutritiva si digestibilitatea.

Fructele completeaza valoarea nutritiva si dau un gust placut. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...