Cum atingi necesarul zilnic de vitamina A

Cum atingi necesarul zilnic de vitamina A

Iată cele mai importante lucruri despre vitamina A și ce trebuie de fapt să reții despre această vitamină.

Rolul ei

Îmbunătățește vederea, ajută la reînnoirea celulelor din epidermă (piele), asigură o reproducere normală, stimulează imunitatea organismului, activitate antitumorală, de detoxifiere și antioxidantă. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 4,00 din 5)
Se încarcă...

Surse vegetale de vitamina A

Surse vegetale de vitamina A

Cu toții știm că vitamina A se găsește din plin în alimentele de origine animală cum sunt ouăle, brânzeturile, ficatul. Dar cum rămâne cu cele vegetale? Acestea nu au vitamina A gata formată dar în schimb conțin carotenoizi. Aceștia sunt transformați în vitamina A în organism. Cel mai important carotenoid este beta-carotenul.

Aportul de carotenoizi și de vitamina A preformată este important deoarece îți menține pielea tânără și frumoasă, îmbunătățește vederea și apără organismul împotriva stresului oxidativ.

De cât de multă vitamina A ai nevoie?

Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Semne și simptome că ai o deficiență de vitamina D

Semne și simptome că ai o deficiență de vitamina D

Vitamina D este produsă în organism din colesterol atunci când pielea este expusă la soare.

O găsim și în unele alimente, însă sursele sunt mai limitate. Printre alimentele cele mai bogate în vitamina D avem: ficatul de cod, somonul, gălbenușul de ou.

 

Riscul de deficiență

Fiind o vitamină liposolubilă, organismul o păstrează în celulele grase și o folosește atunci când are nevoie.

Depozitele acestea însă trebuiesc reînnoite constant.

Persoanele care au eliminat de tot produsele animale din dietă și-au redus considerabil aportul din alimentație.

O prea puțină expunere la soare înseamnă că o cantitate mai mică este produsă în organism din colesterol.

Există și unele malfuncționări în care organismul nu poate absorbi din alimente o cantitate corespunzătoare.

Toate aceste cazuri pot cauza un nivel scăzut de vitamina D în organism și apariția unor semne specifice. Este important să le recunoaștem pentru a corecta deficitul și simptomele neplăcute cauzate. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (5 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Despre vitamina K

Despre vitamina K

Exista 2 compusi cu activitatea biologica ai vitaminei K. Vitamina K1 naturala se numeste filoquinona si se gaseste in legumele verzi cu frunze. Vitamina K2, numita menaquinona reprezinta compusi sintetizati  de bacteriile intestinale. Compusii sintetici ai vitaminei K, ce pot fi metabolizati la filoquinona se numesc menadiol si menadiol diacetat.

Vitamina K este numita vitamina coagularii, deoarece are proprietati antihemoragice.

Necesarul de vitamina K

Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Despre vitamina D

Despre vitamina D

Vitamina D face parte din categoria vitaminelor liposolubile si este totodata si hormon, deoarece in conditii adecvate are loc sinteza in organism in timpul expunerii la soare, iar necesarul din alimente apare doar atunci cand nu exista suficienta expunere la lumina. Actioneaza ca si hormon steroidian.

Provine din dehidrocolesterol si ergosterol. Dehidrocolesterolul este un sterol de origine animala care sub influenta radiatiilor UV se transforma in colecalciferol, denumit si vitamina D3. Ergosterolul provine din plante si formeaza, tot sub influenta radiatiilor UV, ergocalciferolul sau vitamina D2. Cele doua, D3 si D2 au aceeasi activitate vitaminica.

Necesar Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...