Crude sau gătite? Cum consumăm legumele

Crude sau gătite? Cum consumăm legumele

V-ați întrebat vreodată, cum e mai bine să consumăm legumele? Beneficiem de mai mulți nutrienți dacă le gătim sau dacă le consumăm în stare proaspătă? Ei bine, se pare că răspunsul nu este chiar atât de simplu. Asta deoarece prepararea termică poate distruge nutrienții sau în unele cazuri le poate crește disponibilitatea.

Așadar, depinde de tipul de legume.

Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Diferența dintre zahărul natural și zahărul adăugat

Diferența dintre zahărul natural și zahărul adăugat

Dacă citim ingredientele unui aliment sunt șanse mari să dăm peste termeni precum: sirop de glucoză, fructoză, dextroză, zahăr din trestie, sirop de porumb și asa mai departe.

Dar știm (nu-i așa?) că si fructele, legumele și laptele conțin zahar. Este vorba despre fructoză, galactoză, maltoză, zaharuri ce se regăsesc în mod natural în aceste alimente întregi.

Întrebarea care apare este: există vreo diferență între aceste forme diferite de zahăr? Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Vinul rosu, protector al inimii?

Vinul rosu, protector al inimii?
Paradoxul francez

Dacă aruncăm o privire asupra modului de viață al francezilor și a stării lor de sănătate, vom fi puțin surprinși. În Franța se obișnuiește să se consume o cantitate mai mare de grăsimi saturate și de colesterol alimentar decât în alte țări. Și totuși în ciuda acestui fapt, incidența bolilor cardiovasculare în Franța este mult mai mică.

Comform Organizației Mondiale a Sănătății, cantitatea de grăsime saturată din dietă ar trebui să se situeze sub 10%. Alimentația francezului în medie conține mai mult de 15% grăsimi saturate. Conform teoriei, acest model de alimentație predispune la un risc crescut pentru bolile cardiovasculare. O întrebare care stă la baza paradoxului francez este ce îi protejează pe francezi de bolile cardiovasculare, în ciuda cantității mari de grăsimi saturate.

O ipoteză este efectul protector al consumului moderat de vin roșu, prin antioxidanții pe care îi conține (1). Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Beneficiile branzei de oaie

Beneficiile branzei de oaie
Obtinerea branzei

Branza este un produs lactat obtinut prin coagularea proteinelor din lapte, in special a cazeinei. Coagularea este produsa de catre o enzima numita cheag. Se gaseste in stomacul viteilor, dar in prezent se folosesesc si inlocuitori microbiologici, produsi in laborator.

Exista mai multe tipuri de branza, in functie de laptele folosit. Tipul laptelui folosit influenteaza calitatea branzei obtinuta.

Laptele de oaie are o valoare nutritionala mare. Aceasta se regaseste si in branza produsa din laptele de oaie. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Alternative sanatoase la zahar

Alternative sanatoase la zahar

In ultima vreme suntem din ce in ce mai preocupati sa gasim variante naturale si sanatoase pentru a ne indulci preparatele preferate.

Cu foarte putine exceptii, indulcitorii naturali contin si ei o forma sau alta de zaharuri naturale.

Ceea ce ii deosebeste insa de zahar este faptul ca acestea se gasesc intr-o cantitate mai mica si ca vin la pachet cu alti nutrienti benefici pentru sanatate.

Prin contrast, zaharul clasic este bogat doar in calorii, insa nu contine deloc vitamine sau minerale. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Alimente bogate in proteine de origine vegetala

Alimente bogate in proteine de origine vegetala

Alimentele de origine vegetala contin o cantitate variabila de proteine, mai mica decat cele animale.

De aceea trebuie sa le alegem cu grija.

De regula aceste alimente sunt bogate in carbohidrati si foarte sarace in grasimi.

Exceptie fac nucile, care au un continut mai mare de grasime. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...