Lista de cumpărături (partea 1)

Lista de cumpărături (partea 1)

Zilele trecute cineva mă întreba, fiind la cumpărături, ce anume ar trebui să conțină coșul său pentru a considera că face niște cumpărături „sănătoase”.

Eu cred că aceasta este o inițitivă grozavă, să adopți o dietă sănătoasă pentru a avea mai multă energie și a te asigura că îți păstrezi greutatea normală. Însă devine de o importanță majoră atunci când avem deja câteva kilograme în plus. Atunci, cu atât mai mult trebuie să fim foarte atenți la ceea ce consumăm zilnic, pentru că schimbări mici în timp pot să facă o diferență mare.

Așadar, haideți să vedem care sunt alimentele care ar trebui să se regăsească în coșul nostru de cumpărături. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Primii pași în nutriția ortomoleculară

Primii pași în nutriția ortomoleculară

Săptămâna aceasta am avut ocazia (și norocul) de a-l întâlni pe domnul Cercet. Dr. Horațiu Albu în cadrul unui curs de Intervenții Nutriționale Ortomoleculare. Dânsul este Președintele Societății Române de Medicină Ortomoleculară.

O inițiativă admirabilă din partea UMF Cluj-Napoca, de a ne oferi șansa de a afla mai multe despre acest subiect incintant și relativ nou, iar noi, masteranzii am fost mai mult decât încântați.

Pe mine m-a cucerit și am de gând să studiez pe această temă și să împărtășesc cu voi lucrurile interesante. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (3 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Cele mai actuale mituri în nutriție

Cele mai actuale mituri în nutriție

Eu cred că nutriția este un domeniu fascinant. Este ceva care privește pe ab-soo-lut fiecare persoană. Nu cred că există cineva care să spună „sunt prea sănătos”, sau „mă simt prea bine”. Dar în același timp e și plină de contradicții și de zvonuri necomforme cu ceea ce spun studiile științifice recente. Iată câteva dintre cele mai răspândite mituri la ora actuală.

 

1.Grăsimile trebuiesc evitate

Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (3 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Crude sau gătite? Cum consumăm legumele

Crude sau gătite? Cum consumăm legumele

V-ați întrebat vreodată, cum e mai bine să consumăm legumele? Beneficiem de mai mulți nutrienți dacă le gătim sau dacă le consumăm în stare proaspătă? Ei bine, se pare că răspunsul nu este chiar atât de simplu. Asta deoarece prepararea termică poate distruge nutrienții sau în unele cazuri le poate crește disponibilitatea.

Așadar, depinde de tipul de legume.

Despre metodele de gătire

Bineînteles, și metodele de prepare culinară au avantaje și dezavantaje. Știm cu toții că fierberea nu este cea mai prietenoasă cu nutrienții din alimente. O mare parte din vitaminele hidrosolubile (C și complexul B) trec în apa în care fierb legumele. Ce poți face pentru a evita pierderea vitaminelor este să nu arunci apa. Se pare că coacerea în cuptor, în cuptorul cu microunde sau la grill păstrează cel mai bine antioxidanții din alimente (1). Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Diferența dintre zahărul natural și zahărul adăugat

Diferența dintre zahărul natural și zahărul adăugat

Dacă citim ingredientele unui aliment sunt șanse mari să dăm peste termeni precum: sirop de glucoză, fructoză, dextroză, zahăr din trestie, sirop de porumb și asa mai departe.

Dar știm (nu-i așa?) că si fructele, legumele și laptele conțin zahar. Este vorba despre fructoză, galactoză, maltoză, zaharuri ce se regăsesc în mod natural în aceste alimente întregi.

Întrebarea care apare este: există vreo diferență între aceste forme diferite de zahăr? Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...