Cele mai actuale mituri în nutriție

Cele mai actuale mituri în nutriție

Eu cred că nutriția este un domeniu fascinant. Este ceva care privește pe ab-soo-lut fiecare persoană. Nu cred că există cineva care să spună „sunt prea sănătos”, sau „mă simt prea bine”. Dar în același timp e și plină de contradicții și de zvonuri necomforme cu ceea ce spun studiile științifice recente. Iată câteva dintre cele mai răspândite mituri la ora actuală.

 

1.Grăsimile trebuiesc evitate

Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (3 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Alimente bogate în fibre

Alimente bogate în fibre

Discutam în articolul anterior despre cât de importante sunt fibrele pentru a ne menține tractul digestiv sănătos și greutatea optimă, precum și pentru a ne ține departe de diverse boli.

Acum putem să aruncăm o privire asupra acelor alimente care conțin o cantitate mai mare de fibre și care merită introduse in dieta noastră. Și când spun dietă me refer la alimentație. În general, cele mai bogate în fibre sunt semințele și cerealele integrale, unele fructe și legume. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Beneficiile ceaiului negru

Beneficiile ceaiului negru
Ce este ceaiul negru?

Ceaiul negru este un ceai foarte aromat, provenind din planta numită Camelia Sinensis. Spre deosebire de ceaiul verde, cu aceeași proveniență, frunzele de ceai sunt lăsate întâi să se oxideze complet, înainte de a fi uscate. Datorită acestui lucru, frunzele capătă o culoare închisă și o aromă intensă specifică. Ceaiul negru își păstrează proprietătățile mai mult timp decât ceaiul verde la care procesul de oxidare este minimalizat. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (5 voturi pana acum cu o medie de: 4,60 din 5)
Se încarcă...

Ceaiul verde te ajută să slăbești

Ceaiul verde te ajută să slăbești

Ceaiul verde este o băutură nu numai foarte sănătoasă, dar te poate ajuta și în procesul de slăbire. Acesta conține o cantitate mai mică de cofeină, comparativ cu cafeaua. Dacă o ceașcă mică de cafea expresso conține aproximativ 77 mg de cofeină,  un ceașcă normală de ceai (235 ml) conține 25 mg de cofeină (1).  În ceea ce privește cantitatea de antioxidanți, ceaiul verde depășește cu mult cafeaua sau alte băuturi (2). Mai multe studii au ajuns la concluzia că motivul pentru care ceaiul verde te ajută să slăbești este conținutul important în aceste 2 substanțe: cofeina și antioxidanții. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Vinul rosu, protector al inimii?

Vinul rosu, protector al inimii?
Paradoxul francez

Dacă aruncăm o privire asupra modului de viață al francezilor și a stării lor de sănătate, vom fi puțin surprinși. În Franța se obișnuiește să se consume o cantitate mai mare de grăsimi saturate și de colesterol alimentar decât în alte țări. Și totuși în ciuda acestui fapt, incidența bolilor cardiovasculare în Franța este mult mai mică.

Comform Organizației Mondiale a Sănătății, cantitatea de grăsime saturată din dietă ar trebui să se situeze sub 10%. Alimentația francezului în medie conține mai mult de 15% grăsimi saturate. Conform teoriei, acest model de alimentație predispune la un risc crescut pentru bolile cardiovasculare. O întrebare care stă la baza paradoxului francez este ce îi protejează pe francezi de bolile cardiovasculare, în ciuda cantității mari de grăsimi saturate.

O ipoteză este efectul protector al consumului moderat de vin roșu, prin antioxidanții pe care îi conține (1). Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Alternative sanatoase la zahar

Alternative sanatoase la zahar

In ultima vreme suntem din ce in ce mai preocupati sa gasim variante naturale si sanatoase pentru a ne indulci preparatele preferate.

Cu foarte putine exceptii, indulcitorii naturali contin si ei o forma sau alta de zaharuri naturale.

Ceea ce ii deosebeste insa de zahar este faptul ca acestea se gasesc intr-o cantitate mai mica si ca vin la pachet cu alti nutrienti benefici pentru sanatate.

Prin contrast, zaharul clasic este bogat doar in calorii, insa nu contine deloc vitamine sau minerale. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...