Ce se intampla daca mancam coaja citricelor?

Ce se intampla daca mancam coaja citricelor?

Este decembrie și oficial am intrat în anotimpul de iarnă. În timp ce ne încălzim cu un ceai fierbinte și ne gândim la cadourile de Crăciun pentru cei dragi, cele mai îndrăgite fructe ale sezonului ocupă o bună parte din rafturile magazinelor. Este vorba despre citrice, a căror aromă o asociem des cu perioada Crăciunului. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Legatura dintre vitamina D si imunitate

Legatura dintre vitamina D si imunitate

Vitamina D este o vitamină liposolubilă, pe care o putem lua din alimentele care sunt în mod natural bogate în grăsimi.

Spre deosebire de celelalte vitamine, aceasta se poate produce și în piele pornind de la colesterol. Acest lucru se întâmplă atunci când ne expunem la soare. Este modalitatea prin care corpul își asigură cea mai mare parte din necesarul zilnic.

În timpul sezonului rece și la persoanele care au pielea mai închisă la culoare, se expun mai rar la soare sau folosesc des creme cu protecție solară, crește necesarul procurării vitaminei D din alimente. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Cate calorii are un ou?

Cate calorii are un ou?

Oul este un aliment foarte popular și mai ales foarte hrănitor. Contrar a ceea ce se crede despre el, este destul de sărac în calorii, însă plin de nutrienți benefici.

În plus, este foarte versatil și poate fi folosit într-o mulțime de rețete, de la ouă poșate la omletă, salate sau chiar deserturi. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Alimente bogate in vitamina A

Alimente bogate in vitamina A

Vitamina A este un compus solubil în grăsimi.

Se găsește sub 2 forme, retinol și caroten. Prima este vitamina A ca atare, prezentă doar în alimentele de origine animală. A doua este provitamina A care se găsește în special în alimentele de origine vegetală.

Marele avantaj al vitaminei A de origine animală este biodisponibilitatea crescută. Aceasta poate fi utilizată direct de către corp, spre deosebire de caroten care mai întâi trebuie transformat în vitamina A în organism.

Acestea alimente sunt nu doar bogate în vitamina A, dar și foarte sănătoase, numai bune de adăugat în orice alimentație echilibrată. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Alimente care contin mai multa vitamina C decat portocalele

Alimente care contin mai multa vitamina C decat portocalele

Citricele și în special portocalele sunt deseori considerate a fi foarte bogate în vitamina C.

Și acest lucru este adevărat, însă doar parțial :). Pentru că în realitate, există alte fructe și legume care sunt și mai bogate în vitamina C.

O portocală de mărime medie conține aproximativ 69.7 mg de vitamina C (1), acoperind 116% din necesarul zilnic de vitamina C.

Oferă-i organismului tău o mega-doză de vitamina C (mai mare decât cea din citrice) consumând urmatoarele alimente. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Surse alimentare de vitamina D

Surse alimentare de vitamina D

Vitamina D este una aparte, deoarece se produce la nivelul pielii în timpul expunerii la soare. În plus, ca și orice vitamină poate fi procurată și din alimente, în special cele de orgine animală.

Deficitul de vitamina D este însă destul de des întâlnit. O cauză este producția insuficientă la nivelul pielii datorită expunerii limitate la soare și a folosirii excesive de creme cu protecție solară. O altă cauză este alimentația modernă, deficitară în alimente care conțin această vitamină în mod natural.

Iată câteva alimente care sunt printre cele mai bogate în vitamina D. Read More

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...