Semne și simptome că ai o deficiență de vitamina D

Vitamina D este produsă în organism din colesterol atunci când pielea este expusă la soare.

O găsim și în unele alimente, însă sursele sunt mai limitate. Printre alimentele cele mai bogate în vitamina D avem: ficatul de cod, somonul, gălbenușul de ou.

 

Riscul de deficiență

Fiind o vitamină liposolubilă, organismul o păstrează în celulele grase și o folosește atunci când are nevoie.

Depozitele acestea însă trebuiesc reînnoite constant.

Persoanele care au eliminat de tot produsele animale din dietă și-au redus considerabil aportul din alimentație.

O prea puțină expunere la soare înseamnă că o cantitate mai mică este produsă în organism din colesterol.

Există și unele malfuncționări în care organismul nu poate absorbi din alimente o cantitate corespunzătoare.

Toate aceste cazuri pot cauza un nivel scăzut de vitamina D în organism și apariția unor semne specifice. Este important să le recunoaștem pentru a corecta deficitul și simptomele neplăcute cauzate.

Semne și simptome de deficit

1.Fracturi frecvente

Această vitamină este responsabilă de fixarea calciului în oase. Prin urmare influențează sănătatea și rezistența oaselor.

Un sistem osos slăbit, care suferă de fracturi frecvente poate fi un semn că există o mineralizare necorespunzătoare a oaselor, datorat unui deficit de vitamina D (1).

 

2. Răceli frecvente și imunitate scăzută.

Un rol important al vitaminei D este de a menține un sistem imunitar puternic. În felul acesta organismul luptă împotriva factorilor de mediu nocivi și menține organismul integru.

Un sistem imunitar scăzut, manifestat prin apariția frecventă a răcelilor și a infecțiilor poate semnala o deficiență de vitamina D. Studiile efectuate pe școlari au arătat că răcelile se reduc considerabil în sezonul rece dacă sunt administrate suplimente de vitamina D (2). O soluție practică este să consumăm în sezonul rece mai multe alimente care o conțin.

 

3. Oboseală constantă

Lipsa de energie și oboseala din timpul zilei poate avea multe cauze, iar deficiența de vitamina D este una dintre ele.

În studiile clinice, s-au descoperit niveluri scăzute la unii pacienți cu oboseală cronică. Prin corectarea nivelului din sânge s-a îmbunătățit și starea fizică și simptomele de oboseală au dispărut (3).

 

4.Dureri musculare și osoase

Integritatea aparatului musculo-scheletal depinde de această vitamină. Un nivel scăzut poate determina simptome precum: durere și slăbiciune musculară, dureri osoase și densitate osoasă scăzută (4).

 

5. Depresia

Simptomele de depresie s-au asociat deseori cu prea puțină vitamina D in organism.

Deși legătura dintre ele nu este clar stabilită, s-a constatat că plimbările la soare, consumul de alimente bogate în vitamina D și corectarea deficitului prin suplimente îmbunătățește starea pacienților depresivi (5).

 

6. Căderea părului

Căderea accentuată a părului pare să fie în unele cazuri legată de acest deficit. La pacienții și în special la pacientele cu alopecie, s-au găsit nivele scăzute de vitamina D în sânge. La aceștia pierderea părului era mai accentuată pe măsură ce nivelul de vitamină din organism era mai scăzut (5).

 

Concluzie

O cauză importantă a acestor simptome poate fi deficiența de vitamina D.

Dacă vreunul din aceste simptome îți este cunoscut, profită de vremea frumoasă de afară pentru a face o plimbări sau chiar mișcare în aer liber.

De asemenea străduiește-te să incluzi în alimentație mai des pește, ouă și ficat pentru a avea un aport mai mare de vitamina D. În cele mai multe cazuri nu este necesar să iei suplimente de vitamina D. Este de ajuns să te expui suficient la soare și ai o alimentatie potrivită și diversificată.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (5 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

1 comment / Add your comment below

Adaugă un comentariu