Cum să rămânem low-carb în carantină [corona-virus]

Scris de : | 0 Comentarii | La : April 6, 2020 | Categorie : Articole și noutăți

Depărtarea socială

Cred că cel mai important lucru pe care să îl respectăm cu toții în perioada asta este nu ieșim din casă dacă nu trebuie neapărat să ieșim.

Împreună (respectând recomandările autorităților) și organizați (fiecare), putem să depășim perioada asta și să revenim apoi la normal mai rapid și mai ușor, după ce această pandemie cu COVID-19 va trece.

Asigurarea de alimente low-carb

O alimentație hrănitoare, care îi asigură corpului nutrienții esențiali de care are nevoie, îi crește rezistența și întărește imunitatea.

Pentru un sistemul imunitar optim, avem 2 lucruri de făcut.

  1. Primul este să evităm alimentele lipsite de valoare nutritivă, mâncarea fast food, procesată. Ele conțin calorii goale, nu furnizează în doze suficiente, nutrienții esențiali de care organismul și sistemul imunitar au nevoie.
  2. Consumă alimente sănătoase și proaspete, bogate dpdv nutritiv.

Ei bine, haideți să vedem o listă cu alimente ce nu ar trebui să lipsească în perioada asta.

Alimentele de bază în frigider

  1. ouă – trebuie să vă spun că eu am momentan peste 50 de ouă în frigider și nu pentru că aș fi mers să le cumpăr, ci datorită celor două super-bunici ale mele.
  2. legumele low-carb preferate: broccoli, conopidă, dovlecel, ciuperci, sparanghel, rosii, castraveți etc.
  3. verdețuri: salată verde, leurdă și tot soiul de verdețuri de sezon. Eu mi-am făcut stoc de varză Kale, cultivată în județul Bihor la Kale Garden.
  4. brânzeturi și lactate: cașcaval, parmezan, mozzarella uscată, smântână. Sfatul meu este să nu abuzați de brânzeturi în perioada asta. Ci, dacă le consumați, să le consumați în cantități mici.
  5. unt
  6. pâine sau chifle keto.

Stocul de la congelator

  1. carne cumpărată de la producători locali și congelată (eu am momentan pui, porc și vițel).
  2. legume congelate, pot fi ciuperci, broccoli, conopida, fasole etc.
  3. fructe de pădure

Asigură-te că nu îți lipsește nimic din cămară, dar doar din ce folosești de obicei.

  1. Făinuri low-carb: făină universală fără carbohidrați, făină de migdale, de cocos, psyllium.
  2. Semințe: de floarea soarelui, dovleac, in, susan.
  3. Ulei pentru gătit: ulei de cocos, ulei de măsline, untură.

Folosește nucile și semințele doar pentru gătit, presărate peste o salată sau măcinate pentru pâine low-carb și evită asocierea de semințe sau nuci cu Netflix. O să fiți recunoscători când se va termina toate astea.

Deși este necesar să stăm cât mai mult în case în perioada următoare, putem să ieșim când dorim la cumpărături (completând și având cu noi o declarație).

De aceea, nu cred că este necesar să cumpărăm o cantitate mare de alimente.

Un plan al meselor

Este important să știi ce mâncare ai în casă și care sunt alimentele mai perisabile, pentru a le consuma mai întâi și a evita risipa.

Pentru alimentele cu etichetă, verifică termenul de valabilitate pentru a ști ordinea în care trebuie să le consumi.

Comenzi online

Magazinele online sunt soluția convenabilă pentru a evita deplasările.

Se pare că acestea au de onorat în perioada asta mai multe comenzi decât de obicei, iar livrarea poate să dureze mai mult. Tocmai de aceea, ai grijă să comanzi din timp produsele de care ai nevoie pentru Sărbătorile Pascale.

Magazine de unde poți comanda produse low-carb:

NoSugarShop. – magazin cu produse fără zahăr, low-carb, keto. Bonus: în perioada asta au -10% reducere la gama NoCarb.

Vitalvit – magazin pentru sportivi, ce deține și o ramură de alimente low-carb/keto.

Green Sugar – când comandați dulce sănătos, îndulcitor sau dulciuri keto friendly, folosiți codul NUTRIBLOG pentru reducere.

Păstrează-ți motivația cu activități recreative

Spunea cineva că nu ești obligat să stai în casă. Poți sa faci curat în casă, poți să citești în casă, poți să faci exerciții în casă. V-ați prins voi.

În perioada asta de izolare, foarte mulți dintre noi simțim mult mai des nevoie de a avea o gustare între mese. E oarecum normal, însă asta nu înseamnă că trebuie să ne resemnăm.

Stresul sau dimpotrivă, plictiseala, ne poate face să creștem numărul vizitelor la frigider. Și uite așa ajungem să mâncăm mai mult decât de obicei.

În plus, este bine cunoscut faptul că stresul slăbește sistemul imunitar. Sursa: APA (American Psychological Association)

Pentru a nu-ți da de lucru mai târziu să scapi de kilogramele în plus, găsește-ți activități care îți fac plăcere, cum ar fi mișcarea, cititul sau coloratul antistres. Cea din urmă a devenit activitatea mea preferată, cei care îmi sunteți prieteni pe FB cred că ați observat asta.

Va fi bine.

Pe tine ce te motivează să rămâi low-carb în carantină?

Share This Post!

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.