Nutrisletter – noutăți keto prima ediție August 2019

Scris de : | 0 Comentarii | La : September 4, 2019 | Categorie : Articole și noutăți

Ce s-a întâmplat interesant în ultima lună în lumea nutriției

Nutrisletter – August 2019

Bine ai venit la prima ediție Nutrisletter! 

Dacă citești acest mail înseamnă că faci parte din primii mei abonați și mai înseamnă că ești tare! 🙂

Trimit Nutrisletter o dată pe lună. Prin el îmi propun să îți salvez timp și să te țin la curent cu ceea ce s-a întâmplat interesant în ultima lună în lumea nutriției.

Din research-ul meu zilnic am să fac un rezumat și am să includ aici noutăți ce merită date mai departe. Toate într-un loc, o singură dată pe lună. 

Nutriția nu este numai ce mănânci, ci este și cum dormi și ceea ce gândești și spui. De aceea vei regăsi în Nutrisletter noutăți legate de alimentația low-carb, dar și alte informații utile pentru a fi în cea mai bună formă.

Abonează-te pentru următoarele ediții Nutrisletter care vor fi trimise pe mail în prima săptămână a lunii!

1. BINE DE ȘTIUT – DIN SFERA KETO

 1. Dieta keto capătă din ce în ce mai multă atenție în media.

Mai mult decât o dietă la modă, așa cum obișnuia să fie văzută, sunt analizate atât argumentele pro și contra, cât și (poate cel mai important) istoria utilizării sale terapeutice. Să ne amintim că înainte de descoperirea insulinei (anii 1920), tratamentul pentru diabetici consta în evitarea alimentelor ce cresc glicemia, adică a alimentelor bogate în carbohidrați. Și ce facem noi în keto? Exact, evităm tocmai acest alimente (pâine, paste, amidon, zahăr).
Iar spitale precum Johns Hopkins folosesc dieta keto ca și tratament pentru crizele de epilepsie de mai bine de un secol.

2. Anterior, pe același subiect, în aprilie se întâmpla:

American Diabetes Association menționează faptul că cel mai bun al control al glicemiei în diabetul zaharat se realizează cu ajutorul unei alimentații low-carb.

Oare nu este asta una dintre cele mai bune vești din ultimele luni? 


3. Pe nutriblog am lansat E-BOOK-ul cu rețete keto/low-carb. Conține 47 de rețete de deserturi fără vinovății potrivite pentru orice moment: deserturi rapide, clătite, înghețată sau deserturi (semi-)elaborate, atunci când dorim ceva spectaculos. Descarcă-l gratuit și enjoy!  


4. Un nou review arată că dietele low-carb sunt nu numai sigure, dar și eficiente în controlul diabetului de tip 2.

Studiile care atestă beneficiile alimentației low-carb în cadrul acestui review au fost numeroase și au folosit cantități diferite de carbohidrați. Acest lucru sugerează faptul că este nevoie de o abordare individuală și chiar dacă o persoană nu reușește să țină keto strict (până în 20g de carbo pe zi), ea poate observa efecte pozitive și la o restricționare mai blânda (50g, unele persoane chiar și la 100g de carbohidrați buni pe zi). Asta în comparație cu o dietă standard, bogată în cereale, zahăr și alți carbohidrați răi. 

5. Pe același subiect, anterior, în luna iunie.

Virta arată impactul pozitiv al unei diete ketogenice în cazul diabeticilor, într-un studiu realizat pe o perioadă de 2 ani. Rezultatele studiului arată un control mai bun al glicemiei cu dieta ketogenică, unii dintre participanți fiind chiar capabili de a renunța la medicația pentru diabet.


6. De curând a fost lansată și în Romania cartea Supercombustibil, scrisă de dr Mercola și dr Dinicolantonio la Editura Atman. Este o carte interesantă și utilă, deoarece vorbește despre cum să alegem alimentele ce conțin cu grăsimi sănătoase și cum să le evităm pe cele nesănătoase, pentru a avea un aport optim de omega 3-omega 6 și o stare bună de sănătate.

O poți achiziționa direct de pe site-ul editurii Atman sau de pe Elefant.


7. “Fat” este un nou documentar despre cum am ajuns să ne temem de grăsimi și despre cele mai mari mituri privind alimentația sănătoasă. 


8. DietDoctor face un update la politicile privind consumul de soia. Alimentele din soia, integrale, organice și preferabil fermentate sunt acum incluse pe site-ul lor ca și surse alternative de proteine pentru cei care urmează o alimentație vegană/vegetariană.


9. Prof. Ghe. Mencinicopschi demontează din nou în cadrul unui workshop de nutritie la București mitul grăsimilor saturate de origine animală (untul, brânzeturile, slănina, carnea grasă de porc, pasăre, vită etc).

Aceste alimente nu numai că nu sunt nocive pentru inimă, dar au și acțiune cardio-protectoare și cu un efect împotriva apariției unor boli precum Alzheimer sau Parkinson. Iar ouăle nu ar trebui nicidecum limitate la doar 1-2 pe săptămână, ci se pot consuma zilnic la micul dejun.

Problema sunt carbohidraţii care în ficat se transformă în trigliceride şi fac ficatul gras”(Prof. Ghe. Mencinicopschi).

10. Mai multe ouă consumate pe săptămână înseamnă un risc scăzut pentru demență și Alzheimer și o performanță mentală superioară!

Acest lucru se datorează fosfatidilcolinei (o fosfolipidă) care se găsește în cantități mari în gălbenușul de ou.

O omletă? 🙂


2. KETO FAN&FUN

11. Chaffles, noul trend pe grupurile de keto internaționale și mai nou și la noi. 

Ce sunt chaffles? Numele vine de la cheese+waffles (chaffles). Am preluat poza Monicăi de pe grup pentru că arată atâât de bine!

Rețeta de bază pentru chaffles pornește de la 1 ou și 1/2 ceașcă mozzarella răzuită (pentru 2 bucăți). Pornind de la această combinație poți să variezi adăugând halloumi, bacon, dovlecel sau ce îți mai trece prin cap.

Tot ce ai nevoie este un aparat special pentru waffles.


12. Prietena noastră Rodica a avut ideea să ducă rețetele ei fabuloase la un alt nivel și acum postează pe grup rețete sub formă de video cu explicații.

Vezi cum se prepară o supă toscana low-carb sau chaffle cu salami, într-un video ce durează sub 1 minut.

13. Amuzant și mai mult sau mai puțin evident. 🙂 
Sursa poză reddit.

14. Iată un cont interesant de Instagram în limba engleză, cu rețete low-carb, poze și explicații.

3. UNDE MANCAM KETO SI DE UNDE NE APROVIZIONAM

15. Ramona Constantinescu a lansat o linie oficială de produse în colaborare cu Green Sugar. Linia de produse conține unt din migdale (deja testat, pot spune că e preferatul meu), de migdale cu expresso (următorul pe listă), de arahide, de caju cu macadamia etc, fără zahăr și fără E-uri sau conservanți.

Sunt disponibile pe site-ul Green Sugar și la achiziționarea lor vă îndemn să folosiți cuponul „nutriblog” pentru a avea 5% reducere.

16. Am adunat într-un articol câteva locuri din București unde găsești mâncare keto. Între timp eu am încercat un burger keto la restaurantul Dianei 4, tot din București. De neratat când sunteți prin zonă!




4. NUTRIȚIE ȘI SĂNĂTATE, NOUTĂȚI

17. Aripioare și nuggets…vegane? KFC testează în prezent o alternativă de pui pe bază de plante și eventual urmează să fie servită în restaurantele din US.

18. S-a încheiat procesul pentru părinții din Australia care și-au hrănit fiica până la 2 ani cu o alimentație exclusiv vegană, acest lucru provocându-i multiple deficiențe. Aceștia au fost declarați vinovați pentru starea de malnutriție în care se afla copila care la 2 ani, avea dezvoltarea normală pentru 3 luni. Aceasta a fost luată sub îngrijire și starea sa s-a îmbunătățit deja.

19. Utilizarea saunei este asociată cu scăderea riscului de moarte din cauze cardiovasculare. O veste ce invită la relaxare!

20. Ce au în comun prieteniile, meditatia și vârsta? Se pare ca meditatia te poate ajuta nu numai sa fii mai puțin critic și sa trăiești mai mult în prezent. Dar gândurile bune și relatiile de prietenie, combinate cu meditația au impact până la nivel celular, încetinind ritmul îmbătrânirii. Cool, nu-i așa?

21. În același timp pare să fie o atitudine „sănătoasă” și să punem piciorul în prag atunci când este cazul. Cel puțin asta sugerează și Kevin Dutton în ABC-ul psihopatului de succes, una dintre cărțile mele preferate de dezvoltare personală citite în ultima vreme.

22. Din ce în ce mai multă lume (re)învață că simplitatea înseamnă de fapt înțelepciune. De ce? Ei bine, o agendă mai puțin încărcată și mai puține lucruri de făcut înseamnă și mai puțin stres. Pe de altă parte, mai mult somn de calitate, mai mult timp cu noi aduc mai multă liniște și bucurie. Păstrează lucrurile simple.

Știai că? Mă poți susține prin intermediul site-ului Patreon și în schimb să-ți alegi anumite beneficii. Urmează link-ul pentru a afla mai multe. 

Sper că ți-au plăcut noutățile din Nutrisletter-ul lunii August!
Ne auzim luna viitoare!
Până atunci, păstrăm legătura pe canalele tale preferate de social media!
Denisa Ursut, fondator Nutriblog


Share This Post!

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.