Cea mai bună făină pentru low-carb și keto

Scris de : | 2 Comentarii | La : May 8, 2019 | Categorie : GHIDURI PRACTICE

O alimentație low-carb nu înseamnă nicidecum alimente fade, fără gust și savoare. Înseamnă în primul rând alimente nutritive și gustoase, bogate în vitamine, minerale și fibre.

În ceea ce privește deserturile și prăjiturile, categoric nu este nevoie să renunți de tot la ele. Acestea se pot adapta la dietele low-carb pentru a prepara deserturi fine, gustoase și nutritive. Da, se poate amândouă deodată!

Iar pentru a înlocui făina clasică de grâu, avem la dispoziție câteva variante sărace în carbohidrați și pline de nutrienți benefici. Alege-ți preferata în funcție de gust, preț, accesibilitate și verifică secțiunea noastră de deserturi low-carb pentru inspirație la utilizare.

1. Făina de migdale

Făină de migdale

Făina de migdale este probabil cea mai populară făină utilizată în alimentația low-carb.

Bogată în nutrienți și lipide sănătoase, este o făină potrivită pentru preparate sănătoase și aromate.

Câți carbohidrați conține făina de migdale

Un sfert de ceașcă (28g) de făină de migdale conține în medie 160 kcal, 3g carbohidrați net, 3g fibre, 14g lipide, 6g proteine.

Conține vitamine și minerale precum magneziu, fier, potasiu, calciu. (1)

Cum se păstrează făina de migdale

În cămară înainte de deschiderea pachetului, pe urmă la loc răcoros sau și mai bine, la frigider.

Cum o putem utiliza la gătit

Făina de migdale este potrivită pentru pâine, prăjituri, înlocuitor de pesmet.

Are o ușoară și plăcută aromă de nuci.

Prăjiturile făcute exclusiv cu făină de migdale tind uneori să aibă o textură ușor umedă, de aceea o idee bună este să adăugăm și o cantitate mai mică de făină de cocos sau altă făină low-carb pentru a echilibra compoziția.

Echivalent față de făina de grâu: 1:1

Atunci când vrem să transformăm o rețetă clasică într-una low-carb, 1 cană de făină de grâu se înlocuiește cu 1 cană de făină de migdale.

Făina de migdale nu conține gluten, așa că aluatul nu va fi elastic. Ai nevoie de alte produse precum ouă, psyllium sau gumă de xantan pentru ca aluatul să iasă asemănător cu cel care conține gluten.

Echivalent ca și gramaj: o ceașcă plină (240ml) cu făină de migdale = 110gG

Rețete recomandate cu făină de migdale

Keto tortilla

Clătite cu făină de migdale

De unde poți cumpăra online făină de migdale

Făină de migdale Fit Food

2. Făina de cocos

Făină de cocos

A doua cea mai populară făină utilizată în bucătăria low-carb este făina de cocos.

Este ideală pentru a fi folosită în alimentația low-carb deoarece este bogată în fibre, grăsimi sănătoase și proteine, cu un conținut scăzut de calorii și carbohidrați.

Câți carbohidrați conține făina de cocos

Un sfert de ceașcă de făină de cocos (28g) conține în medie: 124 kcal, 6g carbohidrați net, 10.5g fibre, 4.2g lipide, 4.9g proteine.

Făina de cocos conține și nutrienți precum mangan, calciu, seleniu, fier. (2)

Păstrare

În cămară înainte de deschiderea pachetului, pe urmă la loc răcoros sau și mai bine, la frigider.

Cum o utilizăm la gătit

Are un gust dulceag, o ușoară și uneori insesizabilă aromă de cocos.

Făina de cocos se pretează cel mai bine pentru dulciuri și prăjituri. De asemenea se poate prepara pâine low-carb (încearcă varianta rapidă, gata în maxim 3 minute!), uneori ca și pesmet low-carb.

Datorită faptului că este atât de bogată în fibre, absoarbe cu ușurință lichidele. De aceea este important să adaugi o cantitate suficientă de lichid, pentru ca preparatul să nu iasă prea uscat.

Echivalent față de făina de grâu: 1/3-1/4 : 1

1/3 sau 1/4 ceașcă de făină de cocos ar putea înlocui 1 ceașcă de făină de grâu.

Rețete recomandate cu făină de cocos

Tartă cu lămâie

Brioșe cu ciocolată

De unde poți cumpăra online făină de cocos:

Făină de cocos Fit FoodF

3. Făina de in

Făină de in auriu

Făina de in este de fapt ceea ce rezultă după măcinarea semințelor de in. O poți obține foarte ușor acasă, cu ajutorul unei râșnițe.

Este foarte bogată în fibre. Deoarece are un conținut scăzut de carbohidrați, se poate utiliza la preparatele low-carb în combinație cu alte făinuri sau uneori chiar de una singură.

Câți carbohidrați conține făina de in

4 linguri de făină de in (28g) conțin 150 kcal, 0.4g carbohidrați net, 7.6g fibre, 12g lipide, 5.2g proteine.

Este bogată în magneziu, zinc, fier, calciu. (3)

Păstrare

Făina din semințe de in se râncezește foarte repede și ușor. Din acest motiv este indicat a fi păstrată la frigider și înainte și după deschiderea pachetului.

Cum o utilizăm la gătit

Poate fi folosită singură alături de alte făinuri pentru a prepara pâine low-carb, turte sau încorporată în diverse rețete.

Semințele de in auriu sunt ideale pentru a obține o pâine mai apropiată ca și culoare de făina obișnuită.

Rețete recomandate

Chifle keto din semințe de in

De unde poți cumpăra online semințe sau făina gata măcinată

Făina de in

Semințe de in

Semințe de in auriu

4. Făină mix de fibre fără carbohidrați

Făina de fibre este, așa cum îi spune numele un amestec de fibre vegetale având ca și principale ingrediente celuloză, psyllium și konjac.

Câți carbohidrați conține făina mix de fibre

Făina mix de fibre, așa cum sugerează numele este alcătuită în întregime din fibre, care sunt nedigerabile.

Nu conține deloc carbohidrați (net) și este potrivită pentru răsfățuri ocazionale.

Cum se folosește la gătit

Cel mai des o folosesc în combinație cu altă făină low-carb. Fiind foarte bogată în fibre, absoarbe o cantitate mare de lichid.

Păstrare

La loc uscat și răcoros.

De unde o poți cumpăra online

Făină mix de fibre

Rețete recomandate

Pâine cu rozmarin fără carbohidrați.

Care sunt făinurile tale low-carb preferate, ce nu lipsesc din cămara ta?

Share This Post!

Comments (2)

  1. posted by Iulia Toader on May 9, 2019

    faina de migdale este foarte buna

      Reply
    • posted by Denisa on May 9, 2019

      Si mie imi place sa gatesc cu ea.

        Reply

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.