21 de Citate despre Post de la Dr. Jason Fung

Scris de : | 0 Comentarii | La : December 19, 2018 | Categorie : CARTI KETO/RESURSE, LOW CARB SI KETO

Astăzi am să vă arăt câteva citate despre post, spuse de Dr Jason Fung în cartea “Puterea miraculoasă a postului”.

Deși numele cărții sună poate prea frumos, conține informații bine documentate științific, explicate într-un limbaj atrăgător.

Ne ajută să ne facem o impresie despre ce înseamnă postul și cum să îl practicăm în siguranță. O recomand tuturor celor ce intenționează să practice un anumit tip de post.

Cartea o găsiți pe Elefant și Libris.

1. “Grăsimea corporală este, în esență, energie înmagazinată pentru a fi “mâncată” atunci când nu avem alimente. Nu e acolo de frumusețe! Așa că, atunci când postim, “mâncăm” propria grăsime. Este firesc.”

2. “Cel mai bun dintre toate medicamentele este postul.”

Cuvintele îi aparțin lui Benjamin Franklin (1706-1790) și sunt redate în capitolul introductiv despre primii adepți ai postului, începând de la Hipocrate.

3. “De-a lungul aproape întregii istorii a omenirii, nu au existat cantități mari de hrană, disponibile toată ziua.”

4. “Energia provenită din mâncare este stocată sub formă de grăsime corporală și este folosită atunci când mâncarea nu este disponibilă.”

5. “Dacă nu mâncăm [între anumite ore], organismul nostru folosește energia acumulată pe post de combustibil, ca să fim în stare să găsim o altă sursă de hrană.”

6. “După o masă copioasă, sângele este concentrat în sistemul nostru digestiv, ca să se ocupe de fluxul mare de hrană, așa că la creier ajunge mai puțin sânge. Rezultatul? Poate un pui de somn.”

Acest lucru explică și de ce uneori ne este greu să ne concentrăm după o masă prea copioasă.

7. “Postul este unul dintre cele mai puternice stimulente pentru secreția hormonului de creștere, iar un nivel ridicat al acestui hormon ajută la menținerea masei slabe a corpului [a musculaturii].”

8. “Hormonii permit organismului să comute sursele energetice de la hrana consumată la grăsimea corporală. La urma urmei, avem țesuturi grase exact pentru asta – ca să le ardem atunci când nu avem hrană la dispoziție. Grăsimea nu este acolo ca să ne facă mai frumoși.”

9. “Nu puteți contracara prin exerciții o alimentație greșită.”

10. “Este atât de simplu, încât poate fi explicat în două cuvinte: nu mânca! Bei apă, cafea, ceai [neîndulcite] sau o fiertură de oase. Asta e tot.”

11. “Trebuie să echilibrați timpul în care mâncați cu timpul în care nu mâncați, ca să rămâneți sănătoș.”

12. “Pentru a judeca corect succesul unui proces trebuie să te uiți la rezultatele finale.”

Preferatul meu. 🙂

13. “Cauza pentru […] senzația de foame crescută este nivelul constant ridicat de insulină, care face ca rezervele de energie înmagazinate sub formă de grăsime să rămână inaccesibile.”

Cu alte cuvinte, un nivel ridicat de insulină, prin consumul alimentelor bogate în carbohidrați și a gustărilor constante, împiedică arderea grăsimilor.

14. “Pentru a arde grăsime, trebuie să se întâmple 2 lucruri: trebuie să ardem cea mai mare parte din glicogenul acumulat, iar nivelul de insulină trebuie să fie suficient de scăzut pentru a permite deschiderea rezervelor de grăsime.”

15. “Carbohidrații rafinați și în special zahărul au cel mai mare efect asupra insulinei, astfel încât o dietă săracă în aceste substanțe este cu siguranță un început excelent pentru ruperea cercului vicios al rezistenței la insulină și pentru slăbit.”

16. “Postul este cel mai puternic stimulent cunoscut al autofagiei [procesul de curățare și reînnoire celulară]. Dacă mâncăm constant, de când ne trezim și până ne culcăm, împiedicăm activarea căilor de curățare ale autofagiei.”

Descoperirea mecanismelor autofagiei, a fost recompensată cu premiul Nobel în anul 2016.

17. “Autofagia joacă un rol important și în prevenirea bolii Alzheimer.”

18. “Atunci când rezervele de glicogen sunt pline, ficatul începe să transforme carbohidrații excedentari  în trigliceride.”

19. “Concentrația înaltă de trigliceride se poate trata cu o dietă săracă în carbohidrați, care micșorează rata de creare a trigliceridelor în ficat.”

Explicație: “Pe măsură ce carbohidrații din alimentație se diminuează, ficatul scade sinteza de trigliceride – pentru că doar carbohidrații excedentari sunt transformați în trigliceride, absența lor [a celor în exces] înseamnă mai puține trigliceride.”

20. “Foamea începe în minte.”

21. “[Prin post] îi permitem organismului să ne comunice atunci când are nevoie de hrană, mai degrabă decât să mâncăm după ceas.”

Există mai multe tipuri de post, mai scurt (postul intermitent) sau 
mai lung (postul extins), detaliate în carte.

Care este citatul tău preferat?

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.