Cateva sfaturi pentru o viață armonioasă

Scris de : | 0 Comentarii | La : October 24, 2018 | Categorie : Stil de viata sanatos

Astăzi m-am gândit să trec pe hârtie (la propriu) câteva lucruri pe care le-am învățat de-a lungul timpului și care s-au dovedit a fi foarte utile pentru mine.

Recunosc că mâncarea potrivită este principala preocupare și cea mai bună strategie a mea pentru o stare excelentă. Dar pe lângă asta, mai sunt lucruri pe care le consider importante și care au puterea de a-mi face ziua mai bună. 

După ce le-am văzut așternute pe hârtie, am realizat că mi-ar face plăcere să dau mai departe lista asta printr-un articol. 

1.Păstrează relații armonioase cu cei din jur. Pe lângă alimentație și stilul de viață, o bună socializare cu ceilalți este asociată cu o viață mai lungă și mai fericită (sursă).

2.Citește cât mai des. Îți îmbunătățește memoria și stimulează creativitatea. Fă-ți timp să citești chiar și câteva pagini dimineața la cafea, în pauze, în metrou sau autobus. Seara alege un roman sau o carte care te relaxează.

3.Alege să faci mișcare dimineața. O sa te energizeze și îți stimulează puterea de concentrare pe parcursul zilei. Seara târziu nu este indicat sa faci mișcare, decât dacă este vorba de ceva relaxant precum yoga sau exerciții de întindere.

4.Nu amâna lucrurile. Tindem să amânăm lucrurile pe care le considerăm dificile sau care ne provoacă anxietate (chiar dacă nu realizăm asta). Ironia este că de multe ori, acelea sunt sarcinile care o dată îndeplinite, ne-ar aduce cele mai mari beneficii sau satisfacții. Dacă ai tendința să faci asta, ca și mine de altfel, îți recomand o carte foarte utilă, Incepe cu ce nu-ți place, de Brian Tracy.

5.Rezervă-ți timp la începutul zilei pentru a-ți planifica ziua și pentru a reuși să faci tot ceea ce îți propui. Vor fi 15 minute bine investite și te vor ajuta să câștigi mai mult timp pe parcursul zilei (inspirat tot din cartea lui Brian Tracy de mai sus).

6.Acordă-ți timp pentru tine. Fiecare avem nevoie de momente doar pentru noi. Pune-ți un pahar de vin roșu, fă o baie relaxantă, pune la cale un ritual de îngrijire sau ascultă muzică. Poate nu strică să dai o șansă și meditației. Sună pretențios, dar în realitate este o tehnică foarte utilă (științific vorbind) de a face pace cu tine și a da drumul grijilor inutile.

7.Mergi pe jos cât mai des. Tindem să subestimăm efectele benefice ale mersului pe jos pentru sănătatea nostră. Pentru distanțe mai mari, ia în considerare folosirea bicicletei. Când ai de a face cu un trafic  asemănător cu cel din Cluj-Napoca, cu siguranță deplasarea cu bicicleta ți se va părea o opțiune mult mai la folositoare și deloc stresantă.

8.Ia în considerare și postul din când în când. Și aici nu mă refer la postul religios, cel cu abținerea de la alimentele de origine animaă, ci la abținerea totală de la mâncare, pe perioade mai scurte de timp (se consumă doar apă, ceai și cafea, neînducite). Studii recente arată că în timpul abținerii de la mâncare se declanșează procesele de autofagie, în care celula se detașează de părțile vechi, nefuncționale și construiește altele noi, regenerându-se. O recomandare de carte pe acest subiect, Puterea vindecătoare a postului, Dr. Jason Fung.

9.Păstrează frigiderul în ordine și nu îl umple niciodată cu mâncare. În felul acesta te asiguri că vei mânca mereu mâncare proaspătă, pe care o vei savura și vei evita să arunci mâncare.

10.Petrece mai puțin timp în fața telefonului sau a laptopului. Pe cât sunt de utile, pe atât pot să dăuneze dacă sunt utilizate în exces. Sună mai des în loc să scrii doar mesaje, stați de vorbă față în față la o cafea decât doar pe chat, întreabă un localnic unde e strada pe care o cauți.

11.Setează-ți pe ecranele pe care le folosești o luminozitate prietenoasă pentru ochii tăi. Cele mai mult telefoane au opțiunea de filtru pentru lumina albastră, iar pe laptop poți instala un program gratuit cum este f.lux, care setează o luminozitate potrivită în funcție de momentul zilei.

12.Evită să folosești telefonul cu cel puțin o oră înainte de culcare, pentru a avea un somn odihnitor. Revenind la punctul 2, o carte relaxantă este o alegere mult mai bună înainte de culcare.

13.Du-te la culcare mai devreme. Dacă se poate, chiar de la ora 22, mai ales iarna. Somnul tău va fi mult mai odihnitor, iar tu vei fi mai relaxat și energic. Vei avea chiar și un control mai bun asupra greutății.

14.Trezește-te devreme. Nu știu cum sunteți voi, dar eu recunosc că nu eram tocmai o persoană matinală. În schimb, după ce am (re)început să mă trezesc devreme, mă simt mai odihnită, reușesc să îmi organizez mai bine ziua și să fiu mai productivă.

15.Folosește mai puțin plastic, ori de câte ori ai ocazia. Pentru cumpărături, folosește o plasă din material, sau chiar un ghiozdan. Vei economisi și costul acelei pungi (o sumă mică, dar repetată aproape zilnic) și cel mai important, vei contribui la grija pentru natură.

16.Descoperă ce îți face plăcere să faci și transformă-l într-un hobby. Pictura, chiar de unul singur sau mai bine într-un grup (se adaugă socializarea), fotografiatul, de exemplu al mâncării pe care îți place să o prepari (te va motiva în plus să mănânci sănătos), sau un nou stil de dans. Poți chiar să scrii pe un blog despre ceea ce te pasionează.

17.Plimbă-te desculț pe plajă sau în iarbă atunci când ai ocazia. Este relaxant pentru sistemul nervos central și oferă o stare de bine. În cartea lui, Joseph Mercola spune că acest obicei crește producerea de energie și protejează organismul de radicalii liberi.

18.Expune-te periodic și moderat la soare. Vara evită orele amiezii, când soarele este prea puternic.

19.Fă plimbări în natură și amintește-ți să admiri peisajele.

20.Cumpără doar lucrurile de care ai cu adevărat nevoie. Pentru mine, mai puține lucruri poate însemna o casă mai ordonată, ușor de întreținut, mai puține cheltuieli nefolositoare și mai mulți bani economisiți. Pentru asta găsesc inspirație din posturile de pe site-ul becomingminimalist.com.

21.Economisește bani. După părerea mea, e absolut necesar ca un anumit procent din venitul lunar să fie pus deoparte, fie pentru cheltuieli neprevăzute, fie pentru activități ce necesită o investiție mai mare (vizitarea unei țări străine, un concert al trupei preferate sau un curs de perfecționare ce te va ajuta în carieră).

22.Fii prezent. Poate suna banal, dar adevărul este că toate lucrurile bune se întâmplă în fiecare moment de acum.

Tu ce strategii aplici pentru a-ți face ziua și viața mai bună?

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.