Loader

Idei de cina in dieta low-carb/keto

Scris de : | 5 Comentarii | La : May 29, 2018 | Categorie : Dieta low-carb

Am putea spune că dieta ketogenică este diferită față de alte regimuri, atunci când vine vorba despre slăbire și pierderea de țesut adipos. Asta pentru că, spre deosebire de alte diete, nu presupune înfometare și restricționarea excesivă a caloriilor. Bineînțeles, pentru cei mai mulți dintre noi a devenit un stil de viață și nu doar o dietă ocazională. Alimentele sunt sățioase, gustoase și hrănitoare, asigurând organismului necesarul de nutrienți.

Întotdeauna asigură-te că alegi alimente integrale și din surse de încredere. De asemenea, este ideal ca ultima masă să nu aibă loc foarte târziu, ci este bine să lăsăm o interval de minim 2-3 ore între cină și ora de culcare.

Așadar, iată câteva idei de preparate pentru cină în dieta ketogenică și stilul de viață low-carb.

1.Friptură cu piure de conopidă

Piure-ul de conopidă conține puțini carbohidrați și are un gust plăcut. De aceea înlocuiește cu succes piure-ul clasic de cartofi, având o valoare nutritivă mai ridicată. Se poate asocia cu orice fel de friptură. Recomandarea în keto este să fie o carne grasă, de porc sau vită.

2.Garnitură de “orez” cu turmeric

Din nou, cu ajutorul conopidei putem prepa o garnitură low-carb gustoasă. Preparată în felul acesta, cu ulei de cocos si condimente, chiar dacă nu ești fan al conopidei (eu nu eram înainte de low-carb), cel mai probabil vei deveni. Se poate servi ca și garnitură lângă orice fel de carne. Iar pentru o cină ușoară vegetariană, poți să o servești ca atare.

3.Paste konjac cu sos carbonara

În dieta ketogenică cerealele sunt excluse, însă tot poți să te bucuri de o porție de paste gustoase. Folosind pastele din faină de konjac îți va fi ușor să pregătești sosul preferat (în cazul meu carbonara :D), asigurându-te că toate ingredientele sosului sunt low-carb. Așadar, atunci când îți e poftă de paste, asigură-te că ai la îndemână o porție de konjac și alege sosul potrivit. Cu carbonara nu ai să dai greș. Iar pentru iubitorii de sos Bolognese vă invit să aruncați o privire la rețeta Nataliei.

4.Brânză Halloumi cu dovlecel tras la tigaie 

Atunci când îți dorești ceva ușor la cină și fără carne, încearcă fantastica brânză care se gătește la grătar. Sau la tigaie, dacă nu avem grătar la îndemână. E delicioasă și o poți servi alături de niște legume trase rapid în puțin unt la tigaie. Desigur că poți să o servești și alături de o friptură și legume. Ca și legumă low-carb eu am ales dovlecelul, tu ce ai prefera?

 

5.Somon cu legume la tigaie

Iubesc să consum pește gras și mai ales somonul, care vine la pachet cu acizi grași omega-3 și în plus este foarte gustos. Pentru că este suficient de gras, de obicei îl prepar simplu la tigaie și adaug legume low-carb, cum sunt broccoli și dovlecelul, gătite în unt. Cina ta, gustoasă și hrănitoare, este gata în aproximativ 15-20 de minute.

6.Piept de pui cu parmezan la cuptor

Ți-e dor de puiul prăjit? Încearcă varianta asta de pui la cuptor. Absoarbe mai puțin ulei și este cu siguranță mai sănătos. Iar pentru crustă nu trebuie să îți faci griji. Este pregătită din ingrediente low-carb, crocantă și perfect de savurat în dieta keto. Nu uita de sos! 🙂

7.Pizza de casă low-carb

Dacă este numită dietă (deși eu aș spune stil de viață), nu înseamnă că trebuie să renunți la micile plăceri. Cum ar fi o pizza gustoasă, făcută acasă cu blat din mozzarella. Nu te vei simți balonat, nu îți vei sabota eforturile de a slăbi și sigur nu vei duce dorul rețetei clasice de pizza după ce o încerci pe asta.

8.Snițel de pui 

Este foarte ușor să adaptezi rețeta de șnițel regimului low-carb. Trebuie doar să înlocuiești făina clasică de grâu cu o făină low-carb. Preferatul meu este șnițelul cu înveliș din făină de cocos.

9.Salată cu bacon și sos de iaurt

Baconul este un ingredient clasic în low-carb. Dacă îl cumperi din comerț, ai grijă să alegi o variantă cu ingrediente cât mai bune. Pentru prăjirile de scurtă durată, untul este potrivit și îi va da un gust grozav.

10.Sticks-uri de vinete la cuptor

Legumele preparate la cuptor sunt delicioase, mai ales dacă au și o crustă crocantă. Iată o idee de cină ușoară, vinete preparate la cuptor cu crustă din făină de migdale și brânză cheddar.

11.Fleică (piept) de porc cu ciuperci trase la tigaie

Pieptul de porc la grătar este un preparat pe care în mod normal suntem tentați să îl evităm datorită cantității mari de grăsimi și calorii conținute. Însă deoarece dieta ketogenică ajută la reglarea apetitului vei simți exact cât ai nevoie să mănânci. Iar conținutul nutritiv se potrivește perfect cu această alimentație, fiind bogat în proteine și grăsimi.

 

12.Carne de pui și salată de legume

Carnea la grătar și salată din legume low-carb este un preparat clasic în regimul low-carb. Simplu și rapid, cu care nu ai cum să dai greș. Simte-te liber să adaugi oricând un strop de ulei de măsline extra-virgin peste salată.

13.Salată cu ton și mix de semințe

De ce ingrediente avem nevoie? Salată verde, o cutie de ton, 2 lingurițe cu mix de semințe și 2-3 roșii cherry. Un amestec de proteine, grăsimi sănătoase, fibre. Și nu te lăsa păcălit de aparențe. O salată ca aceasta are în jur de 400 kcal, în funcție de ingredientele pe care le folosești. O cină gustoasă și echilibrată.

14.Ouă fierte moi și măsline

Acestea sunt două alimente de bază în alimentația low-carb. Adaugă și puține legume precum salata verde și câteva roșii cherry, o lingură de ulei de măsline pentru mai multă sațietate, iar rezultatul va fi o cină low-carb sățioasă și hrănitoare.

După cum putem vedea, dieta ketogenică este alcătuită din alimente adevărate, gustoase și hrănitoare. Nu trebuie să fie complicată. Mai mult chiar, este cu atât mai eficientă cu cât este mai simplă. Iar în următorul articol, îți propun să arunci o privire peste o listă lungă cu (aproape) toate alimentele care se pot consuma în keto.

Care este cina ta preferată în dieta ketogenică?

Comments (5)

  1. posted by Ioana Radu on May 30, 2018

    Azi e zi de cumparaturi si tocmai mi-am trecut pe lista si dovlecelul, sa fac zilele astea la tigaie cu unt, ca tare mi-ai facut pofta :D. Si de pizza facuta in casa mi-e dor, dar saptamana asta nu simt ca am chef sa framant blat :)).

      Reply
    • posted by Denisa on June 3, 2018

      Da, dovlecelul cu unt e una din preferatele mele. E gustos, sanatos si pe deasupra se face asa de repede. Iar reteta de pizza de casa are blatul din faina de migdale si mozzarella (e fara gluten), deci nu necesita framantare. In 30 de minute e gata pizza, iti recomand cu drag! :*

        Reply
  2. posted by Cristina Dragomir on May 30, 2018

    pe low carb nu ma bag, dar combinatia de dovlecel si branza este senzationala. Am incercat-o si eu ieri pentru prima data si nu mi-a venit sa cred ca nu am gustat pana acum asa ceva, crezand ca nu mi-ar placea.

      Reply
    • posted by Denisa on June 3, 2018

      Ma bucur tare mult ca ti-a placut, draga Cristina. Stiu si eu cum este sa fii mai rezervata pana incerci ceva nou si te convingi. Branza asta e tare interesanta, mai ales pt sezonul gratarului.

        Reply
  3. posted by o femeie on June 5, 2018

    Dintre toate astea propuse de tine eu fac un dovlece la grill cu branza si salata verde alaturi. Pe celelalte mai putin, nu tratez termic uleiul – imbatranii si ficatul meu nu mai suporta, realmente se pare ca asta cauzeaza ficat marit si burta mare la unele pers. Si nici oua la cina nu mai pot duce iar fleica la tigaie este o blasfemie la cina 😀 – pot sa mananc o duminica la pranz la gratar si sigur nu mai am nevoie de nimic pana luni la pranz.

    Altfel, nici eu nu sunt low carb dar pot sa zic ca am vecine ce au slabit si rezolvat diabetul cu low carb pt restul vietii, una din ele a ramas sa manance o masa pe zi si ii e suficient: proteina cu salata din belsug. Dovada mai buna nu am ca nu avem nevoie nici de zahar si nici de faina, se pare ca astea acuzeaza senzatia aia de foame la fiecare 2-3 ore…

      Reply

Adaugă un comentariu