Loader

Interviu cu un fan al dietei ketogenice 

Scris de : | 5 Comentarii | La : May 14, 2018 | Categorie : Dieta low-carb

Am decis să îi pun câteva întrebări persoanei care mi-a făcut cunoșțință cu dieta keto, o dietă bogată în grăsimi. Asta se întâmpla pe vremea când eu mă străduiam să elimin aproape orice sursă de grăsimi din alimentație, crezându-le în mod eronat pe toate la fel de nocive. Acest lucru se întâmpla cu câțiva ani în urmă. Iar eu am fost întrigată de acel entuziasm privind grăsimile alimentare sănătoase și am început să sap și să sap după informații.

Acum înapoi în prezent.

Sharing is caring, mai ales când vine vorba despre informații care ar putea deveni folositoare.

Așadar, C. a acceptat să îmi răspundă la câteva întrebări referitoare la acest tip de alimentație. Mai jos puteți vedea întrebările mele și  răspunsurile pe care le-am primit via e-mail. Totodată putem să vedem cum gândește o persoană cu câțiva ani în spate de experiență keto și de ce continua să aplice acest stil de viață.

 

D: Spune-mi te rog, ce reprezintă pentru tine dieta ketogenică?

C: Conform cunostintelor mele actuale(care, tin sa mentionez ca nu provin dintr-o educatie formala, mai degraba sunt rezultatul unui spirit autodidact ) din domeniul nutritiei, dieta Keto reprezinta cea mai buna modalitate de a beneficia de potentialul pe care il are corpul uman, atat fizic cat si intelectual.

D: Cum ai făcut cunoştinţă cu ea?

C: Nu am fost cel mai norocos barbat cand mi-am primit informatia genetica.  Aceasta a adus cu ea un metabolism lenes, insulino rezistenta si mici dereglari hormonale, care au avut ca rezultat un corp nu neaparat de invidiat. Asa ca am hotarat sa schimb ceva si am inceput de cativa ani sa urmaresc tot ceea ce se poate in domeniul nutritiei, asa am dat din intamplare de Keto.

D: Crezi în număratul caloriilor? Ţii o evidenţă strictă a ceea ce mănânci sau alegi intuitiv?

C: Numaratul caloriilor cred ca este unul din aspectele care nu trebuie trecute cu vederea indiferent de planul nutritional adoptat. Imi place sa tin o evidenta fiindca ma ajuta sa cuantific mai bine efectele generate de anumite schimbari.

D: Câte calorii consumi într-o zi obişnuită?

C: Undeva intre 1400-1800 calorii in functie de activitatea fizica pe care o fac.

D: Despre cantitatea de proteine necesară în dieta keto există mai multe păreri. Unii recomandă un procent mai mic, alții mai mare. Cum ai adaptat acest procent în alimentaţia ta?

C: Este un subiect delicat cu care am jonglat mult si eu. Intr-adevar parerile sunt impartite. Cred ca depinde de multi factori, cum ar fi masa corporala, obiectivul fiecaruia, activitatea fizica zilnica si probabil capacitatea de adaptare la Keto, care cred ca difera de la om la om. In ultima perioada am redus din cantitatea de proteine, incerc sa o mentin la 20% din totalul de calorii.

D: Cât de important este pentru tine efortul fizic?

C: Este una din prioritati, parte integranta din rutina mea zilnica. Din pacate observ ca este un aspect mult subapreciat in cultura cotidiana.

D: În ceea ce priveşte greşelile frecvente, care crezi că este cea mai des întâlnită în dieta keto? Dar cea mai gravă?

Lipsa de informare. Oamenii tind sa caute solutiile cele mai usoare si din aceasta cauza nu aloca suficiente resurse, timp, atentie. Apeleaza la articole superficiale de pe site-uri de socializare, la sfaturi de la prieteni, colegi, vecini, cunostinte, in loc sa adopte o abordare autodidacta desi in ziua de azi avem acces nelimitat la informatie de calitate. Cred ca cea mai grava greseala este neglijarea suplimentarii cu electroliti.

D: Obişnuieşti să măsori corpii cetonici? Dacă da, care este metoda pe care o foloseşti?

Cateodata cu Ketosticks.

D: Care crezi că este cel mai mare avantaj de care putem beneficia în urma unei diete ketogenice bine implementate?

C: La modul general vorbind o viata lunga, sanatoasa si implinita . In particular, pe mine ma incanta cel mai mult beneficiile referitoare la capacitatea intelectuala si buna dispozitie.

D: Cum arată o zi a ta în dieta keto? Mai aplici şi alte strategii?

C: In ultima vreme combin Keto cu postul intermitent. Imi incep ziua cu sport pe „stomacul gol”, sar peste micul dejun si servesc prima masa pe la ora 14 si ultima pe la 20. Nu imi permite timpul sa gatesc prea des, mai degraba apelez la rafturile supermarketurilor. Cred ca cu o selectie atenta poti sa-ti faci un plan de alimentatie Keto fara ca acesta sa-ti rapeasca toata ziua.

Îți mulțumim că ai ales să împărtășești cu noi din experiența ta! Cred că este de folos în special pentru cei pentru care sunt la început de drum cu acest tip de alimentație.

Ce părere aveți despre aceste răspunsuri? Sunt asemănătoare cu principiile voastre de dietă? Scrieți-mi părerea și întrebările voastre în comentarii. Sunt curioasă să le aflu!

Denisa

 

Comments (5)

  1. posted by Adella on May 14, 2018

    Multumim frumos! Da, mare dreptate si ma regasesc in majoritatea raspunsurilor.
    Folositor, l-as pastra pentru unii carcotasi din mediul personal. Una din provocarile imense in Keto e sa te lupti cu anturajul care nu detine informatiile complete.

      Reply
  2. posted by Alina on May 14, 2018

    As fi interesata unde pot gasi electroliti keto. Tot ce am gasit pana acum “mustesc” in carbohidrati sau au produse adaugate (amidoane, faina de orez, celuloze care se metabolizeaza tot in glucoza). Multumesc anticipat pentru raspuns. Alina

      Reply
    • posted by C. on May 15, 2018

      Prin electroliti ma refer la minerale, in special la Sodiu, Potasiu si Magneziu.
      Cea mai bogata si la indemana sursa de Sodiu este sarea. Eu suplimentez cu sare roz de Himalaya fiindca pe langa faptul ca nu este procesata chimic contine si alte minerale. Din pacate sarea a ajuns sa fie stigmatizata in constiinta colectiva din cauza ca excesul de sare este asociat cu diverse afectiuni printre care tensiunea arteriala ridicata. Mai multe studii recente arata ca nu excesul de sare ci mai degraba lipsa de echilibru dintre aportul de sare si Potasiu este cauza acestor afectiuni. Sodiul si Potasiul impreuna joaca un rol important in reglarea tensiunii arteriale, transmiterea impulsurilor nervoase, functionarea muschilor, reglarea ritmului cardiac, mentinerea unui echilibru al fluidelor din organism, reglarea secretiilor hormonale.
      In general alimentele Keto friendly, carnea, ouale, nucile, semintele, avocado, spanacul, broccoli, salata verde sunt surse bogate in Potasiu, dar daca esti o persoana activa si transpiri mult nu strica sa suplimentezi. Eu o fac cu sare de potasiu KCl, este promovat in alimentare ca si “inlocuitor de sare”.
      Deficienta de Magneziu este foarte raspandita indiferent de dieta adoptata. Este recomandata suplimentarea cu formule de Magneziu. Se gaseste o gama larga in farmacii, magazine de specialitate sau supermarketuri, dar nu toate sunt in aceeasi masura absorbite de organism. Oxidul de Magneziu este cel mai des intalnit si cel mai ieftin, nu-l recomand fiindca are o rata de absorbtie foarte redusa. Optiuni bune sunt Citratul de Magneziu sau Clorura de Magneziu.

        Reply
  3. posted by Claudia on May 15, 2018

    Am retinut cuvintele “post intermitent”. Ce inseamna el? Cate mese incluzi in intervalul de ore 14-20?

      Reply
    • posted by C. on May 22, 2018

      Postul intermitent sau intermittent fasting presupune sa mananci doar intr-o fereastra de cateva ore pe parcursul unei zile intregi. Astfel organismul este privat de aport caloric extern pentru o perioada mai lunga si porneste un proces fiziologic numit autofagie cu multe beneficii pentru sanatate. Sunt mai multe variante ale postului intermitent, 8 ore fereastra de mancare si 16 de post, 6 ore mancare cu 18 post, 4/20, etc. Chiar mai mult, in ultima perioada aceasta abordare a fost dusa pana la a servi o singura masa pe zi, care sa acopere tot necesarul zilnic.

        Reply

Adaugă un comentariu