Loader

Ce alimente poți include într-un meniu low-carb vegan (de post)

Scris de : | 0 Comentarii | La : April 2, 2018 | Categorie : Dieta low-carb

Deși uneori poate fi o provocare să alcătuiești un meniu low-carb doar din alimente vegetale, aceste regimuri (low-carb și cel vegetarian sau vegan) nu sunt chiar incompatibile.

În articolul de mai jos am alcătuit o listă de alimente care conțin grăsimi vegetale sănătoase și sunt sărace în carbohidrați.

Atunci când dorești să urmezi pe o anumită perioadă un regim alimentar low-carb excluzând orice produs animal este necesar ca acestea să fie combinate cu atenție pentru a întâlni necesarul energetic zilnic și cel de macronutrienți, de care avem nevoie atunci când urmăm o alimentație low-carb sau keto.

Câteva alimente low-carb vegetale

1.Semințe

  • chia
  • semințe de cânepa
  • in
  • susan

2.Surse de grăsimi vegetale naturale

  • uleiul de măsline extra virgin
  • ulei de cocos
  • ulei de avocado
  • unt de cacao
  • ulei din semințe de in
  • ulei de susan

3.Legume și vegetale

  • avocado
  • ardei
  • broccoli
  • castraveți
  • ceapă
  • ciuperci
  • conopidă
  • dovlecel
  • fasole verde
  • măsline
  • roșii
  • ridichi
  • salată verde
  • spanac
  • sparanghel
  • varză
  • varză de Bruxelles

4.Nuci

  • nuci
  • migdale
  • nuci pecan
  • nuci macadamia
  • nucă de cocos
  • fulgi de migdale
  • fulgi de cocos
  • unt de migdale
  • unt de cocos
  • smântână de cocos

5.Făină

  • de migdale
  • de cocos
  • de in

6.Lapte vegetal

  • lapte de migdale
  • lapte de cocos

7.Paste și orez din făină de konjac

 

Rețete și inspirații

 

Legume la tigaie

Ciupercile trase la tigaie în puțin ulei de cocos și condimente sunt delicioase. La fel se poate proceda și cu alte legume, precum vinete, dovlecel, sparanghel etc.

Salate

Pentru a prepara salate low-carb de post, poți folosi orice legume low-carb proaspete (salată verde, roșii, castraveți, ardei etc) și ai grijă să adaugi suficiente surse de grăsimi vegetale, precum avocado, măsline, nuci, semințe și uleiuri vegetale presate la rece (de măsline, de avocado etc).

 

“Orez” din conopidă cu turmeric

Un mod gustos de a găti conopida, la tigaie în ulei de cocos, condimentată cu sare, piper și puțin turmeric.

 

Orez din făină de konjac cu legume

Legumele trase la tigaie în ulei de cocos merg excelent alături de orezul konjac.

 

Guacamole

Doar 3 ingrediente pentru o gustare de post, săracă în calorii și carbohidrați: avocado, roșii și ceapă roșie. Nu uita de condimente.

 

Budincă de chia cu unt de arahide și nuci

Budinca de chia preparată cu lapte vegetal (de migdale sau de cocos), împreună cu unt de arahide și câteva nuci este o masă echilibrată și gustoasă.

Smoothie cu avocado – varianta vegetală

Înițial făceam acest smoothie cu 2 lingurițe de cremă de brânză, pentru a-l face mai cremos. Atunci când dorim însă un preparat de post, putem sări peste crema de brânză și folosi doar lapte de migdale, 1/2 avocado, suc de lămâie, esență de migdale și puțin eritrit, pentru a-l îndulci. Rezultatul este un mic dejun sau gustare delicioasă.

 

Dulceață fără fierbere

Chia și afine pasate, puțină apă și îndulcitor natural, la frigider pentru câteva ore. Asta e tot!

Bomboane Rafaello

Patru ingrediente pentru un desert vegan fără coacere, făcut în casă: migdale, fulgi și ulei de cocos, împreună cu îndulcitorul natural eritrit, pentru răsfăț fără griji.

 

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.