Alimente care ne imbunatatesc memoria

Nutrientii continuti de alimente ne influenteaza activitatea intregului organism, inclusiv cea a creierului. Exista unele alimente care exercita un efect benefic asupra functiilor cognitive. Includerea acestor alimente in dieta ne stimuleaza memoria si puterea de concentrare.

1. Nucile

Sunt o gustare delicioasa si nutritiva. Sunt bogate in acizi grasi omega-3 ce imbunatatesc functiile creierului. Studiile arata ca un consum regulat de nuci creste nivelul de serotonina, ducand la imbunatatirea memoriei si a puterii de concentrare (1).

 

 

2. Legumele

Varza de bruxelles, spanacul, rosiile sunt bogate in acid alfa-lipoic. Acesta are rol antioxidant, neutralizeaza radicalii liberi si reduce stresul oxidativ. Prin imbunatatirea functiei si structurii mitocondriale, acidul alfa-lipoic continut de aceste alimente creste activitatea antioxidanta din corp imbunatatind functiile creierului si memoria (2).

 

 

3. Pestele

Este unul dintre cele mai sanatoase alimentele. Prin continutul de acizi grasi esentiali de tipul omega-3 este foarte eficient in mentinerea sanatatii creierul. Astfel, consumul saptamanal de peste ne imbunatateste memoria si creste capacitatea de invatare (3).

 

 

 

4. Broccoli

Desi se incadreaza la categoria legume bogate in acid alfa-lipoic, contine mai multi nutrienti si merita sa fie tratat separat. Prin consumul de sulforafan din broccoli, stresul oxidativ si inflamatia corelata cu declinul mintal scade. In felul acesta, functiile creierului sunt imbunatatite, stimuland puterea de concentrare si memorare (4).

 

 

5. Fructele

Contin numerosi nutrienti cum ar fi antioxidanti si polifenoli care imbunatatesc functiile cognitive. In special fructele de padure (afine, mure, capsuni, zmeura, cirese, rosie etc) si citricele (mai ales portocalele) sunt bogate in vitamina C si vitamina A, cu activitate antioxidanta ce reduc durerea de cap, anxietatea si imbunatatesc memoria (5).

 

 

Benefiicile acestor nutrienti asupra activitatii creierului sunt dovedite prin cercetare. Includerea lor in alimentatie reprezinta o metoda eficienta si necostisitoare de imbunatatire a productivitatii memoriei in viata de zi cu zi si se afla la indemana oricui.

 

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu