Alimente pentru o vedere buna

Consumând alimente integrale şi sănătoase, în loc de cele rafinate şi sărăcite de nutrienţi poate să ne ajute să ne menţinem greutatea optimă, să avem mai multă energie şi o vedere optimă pentru mai mult timp. Cele mai bune alimente în acest sens sunt cele care conțin nutrienții luteina, zeaxantina, vitamina E, zinc etc. Iată cu ce ar trebui să îți umpli farfuria.

Ouăle

Nu numai că au un conţinut nutriţional complex, ouăle sunt bogate şi în carotenoizi, în special în luteină şi zeaxantină. Aceşti compuşi benefici pentru ochi şi vedere se găsesc în gălbenuş.

Gălbenuşul oului este alcătuit în proporţie de 27% din grăsimi şi 15% din proteine.

Carotenoizii sunt substanţe solubile în grăsimi (liposolubile). Prin urmare conţinutul de grăsimi din gălbenuş ajută la absorbţia acestor nutrienţi în organism şi transformă oul într-una dintre cele mai bune alimente pentru prevenirea deteriorării vederii.

Dar nu toate ouăle au acelaşi conţinut de luteină şi zeaxantină. Se pare că ouăle care provin de la găinile crescute la curte au un conţinut mai mare şi o valoarea nutriţională mai bună.

Şi în plus, deşi oul conţine colesterol, nu trebuie să îţi faci griji că acest lucru ţi-ar putea afecta sănătatea. Dimpotrivă, este un aliment ce nu ar trebuie să lipsească dintr-o alimentaţie sănătoasă (1).

Spanacul, fasolea verde, varza kale, mazărea, varza de Bruxelles

Cu alte cuvinte, legumele verzi.  Sunt alimente care contribuie semnificativ la aportul de luteină şi zeaxantină, necesari menţinerii unei vederi optime (3).

Spre exemplu, doar 50g de spanac gătit asigură necesarul pentru întreaga zi :).

Legumele verzi însă nu conţin prea multe grăsimi. Aşadar, deşi au un conţinut de carotenoizi mai mare decât oul, absorbţia lor se realizeză într-un procent mai scăzut (1). Asta dacă nu le combinăm cu ouă, unt sau alte grăsimi naturale, pentru a le potenţa absorbţia (2).

Morcovul şi dovleacul

Aceste 2 vegetale, o rădăcinoasă şi un fruct sunt foarte benefice pentru menţinerea unei vederi optime.

De fapt, în cadrul unui studiu din Australia, s-a constatat că ele reprezintă sursa principală de alfa-caroten şi beta-caroten pentru majoritatea participanţilor la studiu (4).

Încă un motiv pentru a prepara o gustare delicioasă din aceste ingrediente, de ce nu, combinate?

Migdalele

Asemenea altor nuci, migdalele conţin din plin vitamina E. Unele studii arată că vitamina E acţionează ca şi antioxidant şi împiedică reducerea calităţii vederii datorată înaintării în vârstă (5).

Un pumn de migdale poate constitui o gustare grozavă, care te ajută să îţi păstrezi vederea optimă. În plus, ajută şi la menţinerea greutăţii normale.

Concluzie

Orice problemă de vedere este tratată de către medic. Totuşi, pe lângă asta, de ce să nu le dăm puţin ajutor şi din alimentaţie?

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu