Loader

Ce legume consumam in dieta keto/low-carb (ghidul carbohidratilor)

Scris de : | 0 Comentarii | La : September 27, 2017 | Categorie : Dieta low-carb

În ceea ce privește legumele în dieta keto, avem o mare varietate din care să alegem și sigur nu o să ne plictisim prea curând de ele. Sunt gustoase și pline de substanțe nutritive. Iar consumate alături de grăsimi sănătoase (cum presupune dieta keto), vor fi o sursă excelentă de energie.

 

Top 10 Legume pe care să le consumi în dieta low-carb și keto

 

1.Avocado -2g- un fruct low-carb consumat cel mai adesea pe post de legumă sau sub formă de guacamole. Este bogat în grăsimi sănătoase, fibre și minerale (precum potasiu sau fier). Cea mai mare parte din carbohidrați sunt reprezentați de fibre (nedigerabile, nu se calculează în keto/low-carb), făcându-l astfel o alegere potrivită pentru acest tip de alimentație.

2.Broccoli -4g- este bogat în finutrienți și cu puține calorii și carbohidrați. Deși unele persoanele spun că nu le place gustul, acesta poate fi foarte gustos atunci când este gătit cu unt (preferatul meu) sau cu smântână de gătit.

3.Conopida -4g- o legumă foarte consumată în dietele low-carb. Din ea se poate prepara un piure delicios, se poate găti în combinație cu brânză la cuptor sau chiar poate contitui un blat pentru pizza.

4.Spanacul -1g- este cel mai adesea consumat crud, sub formă de salate. Este o sursă bună de beta-caroten si vitamina K, de aceea trebuie să îl combinăm mereu cu o sursă de grăsime, pentru ca acești nutrienți să aibă o absorbție bună în corp.

5.Varza -3g- călită sau consumată proaspătă într-o salată, se pretează foarte bine în stilul de viață low-carb.

6.Dovlecelul -3g- Este o garnitură foarte gustoasă și cu puține calorii. Preferatul meu este dovlecelul tras în unt la tigaie alături de brânza Halloumi.

7.Sparanghelul -2g- Deși până acum era mai rar întâlnit la noi în țară, din ce în ce mai mulți producători îl cultivă și la noi, datorită creșterii interesului pentru alimente mai hrănitoare. Începând cu sfârșitul luni aprilie sau începutul lunii mai, începe oficial sezonul sparanghelului, care va fi din ce în ce mai prezent pe rafturile magazinelor și este o oportunitate de a ne diversifica alimentația în low-carb și keto.

8.Fasolea verde -4g- O legumă care servește drept o garnitură rapidă și hrănitoare, bogată în nutrienți și cu un conținut mic de carbohidrați.

9.Varza de Bruxelles -5g- aceste mici bucățele de varză sunt ideale în low-carb datorită conținului lor nutritiv. Pot fi consumate ca și o garnitură hrănitoare, învelite în bacon și puse la cuptor sau chiar ca și mic dejun alături de ouă.

10.Varza Kale -4g- se găsește mai greu la noi în țară, însă uneori o putem găsi și la mici producători locali, la un preț mai mic. Merită să o consumăm din când în când, într-o salată sau un smoothie deoarece este o sursă bună de vitamina K (din nou combinată cu o sursă de grăsime deoarece vitamina K este o vitamina solubilă în grăsimi) și perfectă pentru regimul low-carb.

Legumele care pot fi consumate în low-carb și keto și cantitatea de carohidrați conținută

 

 

*net carbs=carbohidrați net

Carbohidrații net se obțin prin scăderea fibrelor din cantitatea totală de carbohidrați. Deoarece fibrele nu sunt digerabile, carbohidrații net sunt cei care vor fi calculați într-o dieta ketogenică și low-carb.

Care sunt legumele tale preferate în dieta low-carb? Spune-mi într-un comentariu, mi-ar face plăcere să aud!

Adaugă un comentariu