Ce fructe si legume consumam in dieta keto (ghidul carbohidratilor)

Știm că dieta ketogenică înseamnă să consumăm mai multe grăsimi naturale și o cantitate cât mai mică de carbohidrați. Carbohidrații se găsesc în cereale, fructe dulci și legume bogate în amidon. Acestea trebuiesc evitate.

În schimb, avem fructe de pădure și legume, în special cele verzi care au un conținut mic de carbohidrați și pot fi consumate fără să ne scoată din cetoză, adică acea stare fiziologică în care arzi grăsimi pentru energie (1).

Fructe (poza sus)

S-ar putea să fii surprins de faptul că, roșiile, ardeii, mazărea etc, deși le numim legume, din punct de vedere botanic ele sunt fructe. Asta deoarece fiecare se formează din florile plantei din care provin(2).

Legume

În ceea ce privește legumele, avem o mare varietate din care să alegem și sigur nu o să ne plictisim prea curând de ele. Sunt gustoase și pline de substanțe nutritive. Iar consumate alături de grăsimi sănătoase (cum presupune dieta keto), vor fi o sursă excelentă de energie.

Inspiră-te din pozele alăturate și fă combinații după plac.

Surse

  1. Jimmy Moore și Maria Emmerich, Carte de bucate ketogenice, Ed. Litera, 2017
  2. http://theplate.nationalgeographic.com/2015/02/09/fruit-or-vegetable/
NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu