Dieta keto explicata pe intelesul tuturor

Mi-am propus în acest articol să discutăm în termeni cât mai simpli despre ce înseamnă de fapt dieta keto.

Cu siguranță ai auzit câte ceva despre ea, însă poate termenii de grăsimi sănătoase, cetoză și carbohidrați te bagă puțin în ceață. Așadar, să vedem despre ce este vorba de fapt.

Ce este dieta keto

Dieta keto înseamnă în primul rând să mănânci multe grăsimi. Pe lângă asta se consumă o cantitate moderată de proteine. Carbohidrații sunt reduși considerabil.

Alimentația ta va fi împărțită după modelul din poză, procentele păstrându-se în cazul în care ai nevoie de mai multă energie.

Cum funcționează

Corpul nostru este setat în așa fel încât atunci când îi lipsește glucoza, să ardă grăsimi pentru energie. Mâncând grăsimi, pe lângă faptul că sunt sănătoase și sațioase, vei arde mult mai ușor și din grăsimile din depozitele corpului. Da, acelea de pe șolduri și coapse și colăceii de pe burtică 🙂 .

Ce este permis să mănânci

Poți consuma:

  • carne grasă (de vită, porc, pui, curcan etc)
  • unt
  • ouă
  • pește (somon, ton în ulei,
  • bacon, cârnați
  • uleiuri sănătoase (extra-virgin de măsline, cocos, avocado)
  • brânzeturi bogate în grăsime (parmezan, iaurt grecesc,
  • legume (broccoli, varză de Bruxelles, conopidă, roșii, ceapă, ardei etc)
  • avocado, măsline, unt de arahide
  • nuci (migdale, arahide, pecan, nuci, macadamia etc)
  • seminte (de dovlec, chia, in)
  • fructe de pădure (afine, goji, zmeură)
  • vin roșu
  • condimente (sare!, piper, busuioc, scorțioară, oregano, cacao nedegresată, ghimbir, turmeric etc)

Ce este interzis

Nu se consumă zahăr rafinat, însă nu este permis nici zahărul natural din fructe sau din legume bogate în amidon. De asemenea sunt eliminate toate alimentele bogate în orice fel de carbohidrați.

Nu se consumă:

  • cereale (fulgi de grâu, ovăz, orz, secară, făină din acestea)
  • paste făinoase
  • pâine
  • zahăr
  • orice alimente care au zahăr adăugat
  • fructe dulci (banane, struguri etc)
  • bere
  • lactate degresate
  • leguminoase (fasole, linte, mazare)
  • legume bogate in amidon (morcovi, cartofi, cartofi dulci,

De ce e sănătoasă

Cel mai important motiv pentru care dieta keto este sănătoasă este faptul că se elimină zahărul din alimentație.  În al doilea rând se consumă grăsimi sănătoase, care asigură corpului aportul de acizi grași esențiali.

Avantaje:

  • scazi în greutate
  • arzi mult mai ușor din grăsimi și îți păstrezi masa musculară
  • mai puține mese pe zi
  • nu trebuie să faci foame
  • alimentele sunt gustoase
  • nu trebuie să renunți la desert, poți să îți prepari acasă deserturi low-carb, cum sunt acestea cupcakes delicioase
  • dispare nevoia de a ronțăi între mese
  • se reglează apetitul

E nevoie să fac efort?

Da. Să fii activ din punct de vedere fizic este bine atât pentru sănătatea ta, cât și pentru a scăpa de kilogramele în exces.

Efortul fizic devine și mai important atunci când încerci să slăbești, pentru a pierde cât mai mult din grăsime și mai puțin din masa musculară.

Nu în ultimul rând, pune mai puțin preț pe numărul de kilograme și mai mult pe compoziția corporală. Cel mai important este să arzi grăsimea și să fii într-o formă fizică bună, plină de energie.

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (7 voturi pana acum cu o medie de: 4,43 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu