Loader

Dieta keto explicata in termeni simpli

Scris de : | 0 Comentarii | La : September 6, 2017 | Categorie : Dieta low-carb

Mi-am propus în acest articol să discutăm într-un mod cât mai simplu despre ce înseamnă de fapt dieta keto.

Cu siguranță ai auzit câte ceva despre ea, însă poate termenii de grăsimi sănătoase, cetoză și carbohidrați te bagă puțin în ceață. Așadar, să vedem despre ce este vorba de fapt.

Ce este dieta keto

Dieta keto înseamnă în primul rând să mănânci mai multe alimente grase, dar sănătoase. Este vorba despre alimente precum: unt, carne cu tot cu grăsime, pește gras (cum este somonul sau crapul), ouă, brânzeturi, nuci, avocado. Poți să găsești în următorul articol o listă completă cu grăsimile permise în dieta keto.

Se consumă o cantitate moderată de proteine, majoritatea dintre acestea provenind tot din alimentele bogate în grăsimi, precum oul, brânzeturi, carne sau pește.

Nu se consumă însă deloc cereale (grâu, ovăz, secară etc), paste, orez, produse de patiserie, covrigi, zahăr, orice aliment care conține zahăr, îndulcitori naturali cu indice glicemic mare sau fructe dulci. Toate aceste alimente sunt bogate în carbohidrați (glucoză) și pot duce ușor la acumularea de grăsime.

Se pot consuma în schimb orice fel de legume verzi, cum este conopida, varza de Bruxelles, sparanghelul, spanacul, varza albă sau roșie, dovlecelul, bame, vânăta, dovleacul plăcintar etc.

Alimentația ta va fi împărțită după modelul din poză, iar grăsimile se consumă în cantitatea cea mai mare (75%).

Cum funcționează

Corpul nostru este setat în așa fel încât atunci când îi lipsește glucoza, să ardă grăsimi pentru a produce energie.

Mâncând grăsimi, pe lângă faptul că sunt sănătoase și sațioase, vei arde mult mai ușor și din grăsimile din depozitele corpului. Da, acelea de pe șolduri și coapse.

Ce este permis să mănânci

Poți consuma:

  • carne grasă (de vită, porc, pui, curcan etc)
  • unt
  • ouă
  • pește (somon, ton în ulei)
  • bacon, cârnați
  • uleiuri sănătoase (extra-virgin de măsline, cocos, avocado)
  • brânzeturi și lactate bogate în grăsime (parmezan, iaurt grecesc)
  • legume (broccoli, varză de Bruxelles, conopidă, roșii, ceapă, ardei etc)
  • avocado, măsline, unt de arahide
  • nuci (migdale, arahide, pecan, nuci, macadamia etc)
  • seminte (de dovlec, chia, in)
  • fructe de pădure (afine, goji, zmeură)
  • vin roșu
  • condimente (sare!, piper, busuioc, scorțioară, oregano, cacao nedegresată, ghimbir, turmeric etc)

Ce este interzis

Nu se consumă zahăr rafinat, însă nu este permis nici zahărul natural din fructe sau din legume bogate în amidon. De asemenea sunt eliminate toate alimentele bogate în carbohidrați, cum sunt următoarele alimentele, care nu sunt permise în dieta keto.

Nu se consumă:

  • cereale (fulgi de grâu, ovăz, orz, secară, făină din acestea)
  • paste făinoase
  • pâine
  • zahăr
  • orice alimente care au zahăr adăugat
  • fructe dulci (banane, struguri, portocale etc)
  • bere
  • lactate degresate
  • leguminoase (fasole, linte, mazare)
  • legume bogate in amidon (morcovi, cartofi, cartofi dulci,

De ce e sănătoasă

Cel mai important motiv pentru care dieta keto este sănătoasă este faptul că se elimină zahărul din alimentație.  În al doilea rând se consumă grăsimi sănătoase, care asigură corpului aportul de acizi grași esențiali, vitamine și minerale.

Avantaje:

  • scazi în greutate
  • arzi mult mai ușor din grăsimi și îți păstrezi masa musculară
  • mai puține mese pe zi, mănânci mai rar și mai consistent
  • nu trebuie să faci foame
  • alimentele sunt gustoase
  • nu trebuie să renunți la desert, poți să îți prepari acasă deserturi low-carb, cum sunt acestea cupcakes delicioase
  • dispare nevoia de a ronțăi între mese
  • dispare pofta de dulce
  • se reglează apetitul

E nevoie să fac efort?

Da. Să fii activ din punct de vedere fizic este bine atât pentru sănătatea ta, cât și pentru a scăpa de kilogramele în exces.

Efortul fizic devine și mai important atunci când încerci să slăbești, pentru a pierde cât mai mult din grăsime și mai puțin din masa musculară.

Nu în ultimul rând, pune mai puțin preț pe numărul de kilograme și mai mult pe compoziția corporală. Cel mai important este să arzi grăsimea și să fii într-o formă fizică bună, plină de energie.

Este ceva ce nu îți este încă clar? Spune-mi într-un comentariu.

Adaugă un comentariu