Ar trebui sa consumi lactate in dieta keto?

Scris de : | 0 Comentarii | La : September 2, 2017 | Categorie : CE ESTE KETO SI LOW-CARB, LOW CARB SI KETO

Ce este keto?

În primul rând dieta keto este un tip de alimentație în care corpul își ia energia din grăsimi, în loc de glucoză. Iar pentru a reuși acest lucru, trebuie eliminat din alimentație atât zahărul rafinat (cel adăugat), cât și zahărul natural.  Asta înseamnă că vei elimina din alimentația ta produse precum zahărul, orezul, cerealele, pâinea, pastele, fructele dulci, cartofii etc. Și totodată vei mânca mai multe grăsimi sănătoase din ouă, brânzeturi, iaurt gras, unt, carne, nuci, alături de fructe de pădure și multe, multe legume.

 

Ce e lactoza?

Atunci când vorbim despre lapte și produse lactate, inevitabil discutăm și despre lactoză.

Lactoza este zahărul natural care se găsește în lapte. Mai exact este un dizaharid, alcătuit dintr-o moleculă de galactoză și una de glucoză. Laptele crud conține lactoza în cantități prea mari pentru a fi consumat în dieta ketogenica.

Însă din lapte se obțin diferite produse prin fermentarea lui, așa numita fermentare lactică ( provocată de bacterii lactice). Prin acest proces glucidele (carbohidrații) din lapte sunt transformate în acid lactic. Astfel unele dintre ele, fiind mai sărace în carbohidrați decât laptele, devin potrivite pentru o dietă bogată în grăsimi.

 

Avantajele lactatelor

Lactatele sunt alimente cu valoare nutriționala superioară, iar includerea lor adecvată în dietă poate avea unele beneficii. Să nu uităm însă că întotdeauna la dieta keto vorbim despre lactate naturale, nedegresate și fără adaos de fructe și zahăr.

Printre acestea se numără:

  • conțin bacterii benefice ce restabilesc flora intestinală
  • sursă de acizi grași
  • sursă de proteine complete
  • promoveaza o anumită secreție de insulină, ceea ce poate fi de ajutor atunci când îți dorești să crești în greutate sau în masă musculară. Ca și atunci când culturiștii consumă carbohidrați pentru creșterea masei musculare.

 

Lactate ce se pot consuma în dieta keto

  • unt ~0 g carbohidrați/100 g
  • parmezan ~0 g carbohidrați/100 g
  • mascarpone ~0 g carbohidrați/100 g
  • brânza camembert ~0.5g carbohidrați/100g
  • brânza brie ~0.5g carbohidrați/100g
  • brânza roquefort ~2g carbohidrați/100g
  • smântână 35% ~3 g carbohidrați/100 g
  • crema de brânză ~3 g carbohidrați/100 g
  • brânza cottage ~3 g carbohidrați/100 g
  • mozzarella ~3 g carbohidrați/100 g
  • brânza feta ~4g carbohidrați/100g
  • iaurt grecesc ~4 g carbohidrați/100 g
  • kefir ~4 g carbohidrați/100 g
  • proteină din zer ~5 g carbohidrați/100 g

 

Cât de multe lactate putem consuma în keto?

Știm că în dieta keto se consumă mai puțin de 30 g de carbo pe zi.

Adevărul este că poți să consumi cantități mici de produse lactate în dieta keto, cu condiția să ai grijă la cantitate și la numărul de carbohidrați pe care îl conțin. De asemenea ține cont de faptul că lactatele nu conțin fibre, prin urmare toate glucidele sunt reprezentate de zaharuri.

Să facem o comparație între legume, varza de Bruxelles în cazul acesta și un produs lactat, proteina din zer.

În timp ce varza de Bruxelles conține per total 9 g de carbohidrați, 3,6 g sunt reprezentate de fibre, pe care corpul tău nu le poate digera și pe care poți să le scazi atunci când îți calculezi totalul de carbs pe zi. Iar în cazul proteinei din zer, toți carbohidrații sunt de fapt zaharuri și trebuie luați în calcul.

 

Când ar trebui să elimini lactatele

Sunt unele persoane care nu tolerează produsele lactate, sau pur și simplu nu le fac bine atunci când le consumă într-o alimentație keto.

Aceste cazuri pot fi:

-constați că durează mai mult până să fii complet adaptat la cetoză

-ești la keto de ceva vreme, dar greutatea ta stagnează

-ai probleme ale pielii precum acneea, dermatita etc

-ai intoleranta la lactoză.

 

Ce lactate ar trebui să eviți la keto

-laptele de vacă

-lactatele degresate

-iaurturile cu fructe

 

Concluzie

Lactatele sunt o sursă foarte bună de calciu, proteine cu valoare biologică superioară și grăsimi.

Dacă nu te regăsești în niciuna dintre situațiile de mai sus, cel mai probabil poți consuma cantități moderate de lactate grase în dieta keto, ținând cont de numărul de carbohidrați.

Adaugă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.