Meniu dieta keto pentru o saptamana intreaga

Sa vedem cum arată o săptămână tipică în cea mai eficientă și sănătoasă dietă.

Ziua 1

Mic dejun:

  • o cafea cu lapte pt cafea (10%grăsime)
  • 2 ouă+2 felii de bacon, prăjite într-un cubuleț de unt
  • o salată mică dintr-o roșie și salată verde (lăptucă)

Prânz:

Cină:

  • un somon mediu la grătar
  • salată verde, o mână de măsline negre și o Lg ulei de măsline

Informații nutriționale: 1429 kcal, 106 g grăsimi (70%), 87 g proteine (25%), 16 g carbohidrați (5%)

Ziua 2

Mic dejun:

  • o cafea cu lapte pt cafea (10%grăsime)
  • 2 ouă coapte în 2 jumătăți de avocado, cu o felie de bacon tăiat mărunt și presărat deasupra

Prânz:

  • o conservă de ton în ulei, cu salată verde și o mână de măsline

Cină:

Informații nutriționale: 1358 kcal, 96 g grăsimi (66%), 89 g proteine (27%), 28 g carbohidrați (7%)

Ziua 3

Mic dejun:

  • o cafea cu lapte pt cafea (10%grăsime)
  • o salată dintr-un avocado mic, o roșie și brânză feta

Prânz:

  • ceafă de porc la grătar
  • varză de Bruxelles trasă în unt la tigaie

Cină:

  • crap la cuptor
  • salată verde, o lingură de ulei de măsline, sucul de la 1/2 lămâie

Informații nutriționale: 1386 kcal,  104 g grăsimi (67%), 80 g proteine (23%), 35 g carbohidrați (10%)

Ziua 4

Mic dejun:

Prânz:

  • cotlet de porc la grătar
  • broccoli și conopidă trase în unt la tigaie

Cină:

  • somon la cuptor
  • salată verde, o lingură de ulei de măsline

Informații nutriționale: 1454 kcal,  114 g grăsimi (72%), 86 g proteine (24%), 15 g carbohidrați (4%)

Ziua 5

Mic dejun:

  • o cafea cu lapte pt cafea (10%grăsime)
  • salată capresse (roșii+mozarella), cu o lingură de ulei de măsline și oregano

Prânz:

  • ton în ulei cu salată verde

Cină:

  • jumări cu roșii și telemea
  • un pahar de vin roșu sec

Informații nutriționale: 1337 kcal,  98 g grăsimi (72%), 68 g proteine (23%), 16 g carbohidrați (5%)

Ziua 6

Mic dejun:

  • o cafea cu lapte pt cafea (10%grăsime)
  • 2 ouă fierte, rucola și roșii cherry

Prânz:

  • pulpe de pui gătite sub capac
  • salată de roșii și castraveți

Desert:

Cină:

  • paste konjac cu sos carbonara
  • un pahar de vin roșu

Informații nutriționale: 1455 kcal,  96 g grăsimi (65%), 88 g proteine (27%), 28 g carbohidrați (8%)

Ziua 7

Mic dejun:

  • o cafea cu lapte pt cafea (10%grăsime)
  • salată de vinete, cu telemea și roșii

Prânz:

  • păstrăv la grătar
  • vinete și dovlecel trase în unt la tigaie

Desert:

Cină:

  • costițe de porc la cuptor
  • varză roșie la tigaie

Informații nutriționale: 1380 kcal,  100 g grăsimi (65%), 68 g proteine (21%), 31 g carbohidrați (10%)

Câteva precizări importante!

  1. Acesta este un model orientativ de alimentație pe o săptămână în dieta keto.
  2. Calcularea necesarului energetic se realizează individual pentru fiecare persoană. Aceasta deoarece variază considerabil în funcție de numărul de kilograme, de nivelul și intensitatea activității fizice etc.
  3. Cafeaua se bea întotdeauna fără zahăr, opțional se poate îndulci cu ștevie.
  4. Pe salate și legume se poate pune sare și chiar este recomandat consumul de sare în dieta keto, pentru aportul de minerale.
  5. Pentru a economisi timp, este o idee bună să gătești un preparat din care să poți să mănânci și ziua următoare.
  6. O listă mai detaliată cu alimentele potrivite pentru dieta keto găsiți aici.

 

 

 

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (10 voturi pana acum cu o medie de: 4,20 din 5)
Se încarcă...

2 comments / Add your comment below

  1. Nu stiam de dieta keto dar citind, mi se pare f. sanatos si echilibrat. Meniu perfect pt saptamanile care vin ca pana aici a fost vara. Am cautat repede sa vad de unde e slabirea si mi s-a parut interesant ca corpul uman transforma grasimile in glucide atunci cand glucidele ii lipsesc.

    intrebare: legume ca dovlecei, ardei, gogosari, rosii, vinete, ceapa sunt ok? Ca le si vad in supe de legume sau in fierturi in suc propriu, ca fel de mancare.
    Si inca o intrebare: nu ai scris cantitatile portiei. Cum calculezi caloriile?

    1. Eu sunt mare fana de acest stil de viata, sarac in carbohidrati. Si atunci cand consum grasimi sanatoase, ele fiind satioase dispare dorinta de a rontai intre mese. Ceea ce ma ajute foarte mult sa imi pastrez kilogramele in limite normale.
      Da, legumele pe care le-ai enumerat tu sunt sarace in carbohidrati si potrivite pentru keto. Ca regula generala, legumele care cresc deasupra pamantului sunt acceptate, iar radacinoasele nu, deoarece contin amidon (si implicit carbo), care cresc glicemia si vei iesi din starea de cetoza. Nu am scris marimea portiei pentru ca am dorit sa fac un meniu orientativ, ca sa vada alte persoane ce se consuma in dieta keto. In momentul in care te decizi sa adopti acest stil de viata, trebuie facut un calcul personalizat al macronutrientilor si al necesarului tau de calorii si in functie de aceasta sa calculezi marimea portiei, adaptate nevoilor tale.

Adaugă un comentariu