4 alimente pentru dinți mai sănătoși

Cu toții ne dorim ca atunci când ne uităm în oglindă sa vedem un zâmbet frumos și sănătos.

În timp ce aceste lucruri depind de mai mulți factori, precum o igienă orală corectă, mostenirea de la părinți ș vizitele regulate la stomatolog și alimentația poate să influențeze, în mod pozitiv sau negativ.

Iată câteva alimente care te pot ajuta să îți menții dinții sănătoși și departe de probleme precum cariile sau respirația urât mirositoare.

1.Brânzeturile

Brânza este un aliment care nu ar trebui să lipsească din alimentația ta. Aceasta conține din plin proteine și grăsimi sănătoase. În plus este foarte bogată în calciu. Se știe că un consum regulat ne ajută să avem oase sănătoase și puternice.

Studii mai recente arată însă că brânza este benefică și pentru sănătatea dinților și poate preveni apariția cariilor. Aceasta deoarece crește pH-ul din cavitatea bucală și astfel determină scăderea numărului de bacterii responsabile pentru apariția cariilor. Cu cât este mai mare pH-ul din cavitatea bucală, cu atât este mai mic riscul de a dezvolta carii.  (1)

Așadar, pe lângă că este o gustare foarte sănătoasă și săracă în zahăr, brânza te ajută să îți menții dinții sănătoși.

2.Verdețurile

Legumele verzi sunt o sursă excelentă de a-ți asigura vitaminele și mineralele de care dinții tăi au nevoie pentru a rămâne sănătoși și puternici. Sunt pline de calciu și acid folic, care îți asigură dinți puternici și sănătoși.

Sursele din care acești nutrienți de absorb în cantitatea cea mai mare sunt broccoli, varza kale sau spanacul. Au puține calorii, sunt bogate în antioxidanți, vitamine și minerale. În plus, te ajută să ai o dantură sănătoasă. Cum să nu iubim legumele?

3. Xylitolul

Se știe că zahărul are efecte nocive asupra sănătății orale, favorizând multiplicarea bacteriilor din cavitatea bucală. Deci consumul de zahăr dăunează nu numai greutatății corporale dar duce și la apariția cariilor.

Xilitolul pe de altă parte face parte din cu totul altă poveste. Este un îndulcitor natural ce se extrage în mare parte din mesteacăn și conține jumătate din caloriile zahărului. Și încă un lucru foarte important, protejează dinții împotriva apariției cariilor.

Poate fi consumat în gume de mestecat, pasta de dinți, siropuri sau pur și simplu ca îndulcitor în alimente. Xilitolul crește nivelul de salivă favorizând mineralizarea dinților și crește pH-ul cavității bucale. Bacteriile răspunzătoare pentru apariția cariilor nu pot folosi ca și sursă de energie xilitolul, așa cum fac cu zahărul. Astfel, prin înlocuirea zahărului cu xilitolul este eliminată hrana bacteriilor din cavitatea bucală. Prin urmare acestea nu se pot înmulți și dinții sunt protejați de carii.

Efectul protector împotriva cariilor este valabil și pentru alți îndulcitori naturali precum eritritul, tagatoza și sucraloza (2), insa dintre acestea cel mai puternic efect protector îl are xylitolul, îl poți găsi și online aici.

4. Migdalele

Acestea sunt un superaliment care alcătuiește o gustare perfectă pentru silueta, dar și pentru dinții tăi. Sunt o combinație gustoasă de proteine, fibre și grăsimi sațioase.

Dar conțin din plin și magneziu și calciu, esențiale pentru dinți puternici și sănătoși. Doar ai grijă la ronțăit și încearcă să găsești o variantă care nu sunt prea tari pentru dinții tăi.

Un pumn de migdale pe zi, poate chiar alături de un iaurt natural (pentru și mai mult calciu) poate fi o gustare foarte sănătoasă din mai multe puncte de vedere. Iar zâmbetul este una dintre ele.

 

 

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (5 voturi pana acum cu o medie de: 4,20 din 5)
Se încarcă...

7 comments / Add your comment below

  1. Wow nu am facut legatura prea mult intre alimente si dantura. Stiu doar ca cele care au aciditate crescuta si un continut de zahar ridicat afecteaza dantura. Migdalele sunt preferatele mele. Deci sa consum si mai multe! 🙂

  2. as mai adauga unul: supa de oase (noi o facem piftie, dar in engleza ii zice broth si sunt multe alte intrebuintari, google stie). E bogata in minerale si grasimi si colagen si calciu. Se pare ca fiertul indelungat de oase duce la extragerea lor (si e ieftina!!).

          1. Eu o fierb in reprize. Vin de la piata si ii dau drumul. Pana desfac cumparaturi, asez in raft, pregatesc mancarurile, fac portii, pun pranzul si strang pranzul, spal vasele si altele etc. trec 2-3 ore. Si uite asa a fiert pe jumatate. Urmatoarea jumatate e cand fac painea 😀 😀 acolo nu stau 100% lipita de foc dar tot 2-3 ore cu crescut etc. sunt pe langa cratita.

Adaugă un comentariu