Piure de conopidă

Trebuie să recunosc că nu eram deloc fană a conopidei. Astăzi însă mi-am făcut curaj și am gătit o variantă nouă de piure, inspirată de pe site-ul Retete LCHF. Este o alternativă excelentă la clasicul piure de cartofi, care nu este așa de prietenos cu silueta.

În plus, este o retetă ce se pretează excelent și la alimentația low carb, fiind foarte săracă în carbohidrați.

Ingrediente (2 porții)

  • o conopidă mică
  • 100 ml smântână pentru gătit (35% grăsime)
  • un cubuleț de unt (25 g)
  • sare și piper
  • puțin pătrunjel tocat mărunt sau alte ierburi presărate deasupra, după ce piure-ul este gata (opțional)

Mod de preparare

  1. Pune conopida tăiată bucăți la fiert, preferabil în aburi pentru aprox 20 de minute. La sfârșit testează cu furculița pentru a vedea dacă e fiartă suficient.
  2. Într-o altă tigaie pune untul la topit la foc mic. Când a început să se topească adaugă smântâna și lasă 1-2 minute pe foc, până s-a format un amestec omogen.
  3. Pasează conopida cu mixerul și adaugă treptat și amestecul format din unt și smântână.
  4. Pune sare și piper după gust și ierburile mărunțite presarate pe deasupra. Eu am folosit doar sare și piper de data asta.

Informații nutriționale pentru o porție

 

 

Am ales sa o combin cu carne de porc la grătar. Mi-a întrecut orice așteptări. Mă gândesc ca data viitoare să o combin cu carne de pui sau chiar de vită. Tu cu ce ai combina-o?

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (7 voturi pana acum cu o medie de: 4,43 din 5)
Se încarcă...

6 comments / Add your comment below

  1. nu stiam de combinatia asta dar o sa o fac si dau sa guste si colocatarii.

    O mica remarca si rog sa verifici studii si sa experimentezi. Eu fierb conopida si brocolli 4-5-6 minute si e suficient, mai mult de 10-15 min. se distrug vitamine, enzime etc (vit.C nu e stabila termic si in 15 min s-a dus). Bucataria romaneasca supra gateste legumele (cum naiba sa traduc over-cooking ) si asta e cauza multor imbolnaviri.

    1. Intr-adevar unele vitamine se distrug la temperaturi mai mari si la fiert indelungat. Eu am fiert-o pana am simtit cu furculita ca e suficient de moale si la aburi pentru ca stiu ca asa se pierde mai putin. Poate ar fi mers si mai putin cu cateva minute, chiar daca e la aburi. Daca viitoare incerc cu mai putin si vedem ce iese.

      1. incerc felul si eu si iti zic de cata fierbere are nevoie. Fiind destinata pt un piure, e nevoie sa fie fiarta mai moale decat atunci cand conopida e garnitura si fierberea e suficienta timp de 5 min.
        In rest, vitamina C a ajuns sa fie supliment necesar in America pt ca ea s-a injumatatit in 15 min de fierbere (100grade)….pe langa faptul ca unii cumpara numai produse din supermarket care nu sunt proaspete….

        1. Nu stiu ce sa zic, eu una nu imi fac griji pentru vitamina C pentru ca se gaseste in foarte multe alimente pe care le consum. Consuma des ardei rosu, spanac, patrunjel, broccoli, varza de Bruxelles si in mod sigur iti asiguri necesarul.

    1. Buna. Hmm, sa stii ca nu am incercat. Dar e o intrebare interesanta. Separat, piure de broccoli, sau supa crema de broccoli imi plac foarte mult. Nu stiu insa ce gust au impreuna. Imi plac experimentele si sa descopar lucruri noi prin bucatarie. Voi incerca si revin cu detalii/poze. O zi frumoasa!

Adaugă un comentariu