Ce este indicele glicemic și la ce ne folosește

Ce este Indicele Glicemic?

Indicele glicemic măsoară capacitatea carbohidraților de a crește glicemia. Cu alte cuvinte, cât de mare este impactul asupra nivelului de zahăr din sânge, a unui anumit aliment pe care tocmai l-ai consumat.

Tipuri de carbohidrați și răspuns glicemic diferit

Toți carbohidrații sunt digerați până la stadiul de zaharuri. Pe urmă acele zaharuri sunt absorbite în sânge. Dar nu toți carbohidrații sunt la fel, prin urmare nu vor crește la fel glicemia, chiar dacă vorbim despre aceeași cantitate. Este foarte importantă viteza cu care aceștia sunt digerați. O digestie mai lentă înseamnă faptul că ajung treptat în sânge și nu vor determina o creștere la fel de mare a glicemiei.

Ce reprezintă valoarea indicelui glicemic?

Indicele glicemic poate avea o valoare între 0 și 100.

100 se consideră a fi indicele glicemic al glucozei. Atunci când este consumată în stare pură, aceasta ajunge direct în sânge și determină creșterea glicemiei. Valoarea indicelui glicemic pentru celelalte alimente sunt calculate comparativ cu glucoza, care în acest context este valoarea de referință.

Cu cât valoarea indicelui glicemic este mai mică, cu atât este mai bine.

Atunci când indicele glicemic este 0, înseamnă că acel aliment nu determină deloc creșterea glicemiei.

De ce este important Indicele Glicemic?

Creșterea glicemiei înseamnă și o creștere proporțională a insulinei. Insulina are rolul de a menține nivelul de zahăr din sânge, adică glicemia la un nivel normal. Prea multă insulină afectează în mod negativ corpul.

Insulina depozitează sub formă de grăsime zahărul aflat în exces. Deci, mai multă insulină înseamnă mai gras.

Alegând alimentele cu indicele glicemic mic, înseamnă mai puțin zahăr iar corpul va produce mai puțină insulină. Prin urmare, scad șansele să luăm în greutate.

Așadar, consuma cel mai des alimente cu indice glicemic mic.

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (5 voturi pana acum cu o medie de: 4,20 din 5)
Se încarcă...

2 comments / Add your comment below

    1. Intr-adevar Montignac a fost printre primii care a promovat conceptul de indice glicemic. In mare parte da, fiecare corp raspunde la fel la un indice glicemic crescut si transforma in grasime excesul de glucide/carbohidrati.

      Insa mai nou se vorbeste foarte mult despre instalarea rezistentei la insulina, din cauza excesului de carbohidrati pe termen lung. Acele persoane nu mai tolereaza la fel de bine o cantitate mare de carbohidrati (sau zahar sau glucide, cum vrei sa ii spui) in dieta si sunt mai predispusi la ingrasare si la aparitia diabetului zaharat. Probabil ai observat ca tot mai multa lume prefera sa consume grasimi in loc de glucide (dieta keto), pentru ca se feri de diabet si a repara vechile obiceiuri alimentare.

      De aceea, ideal ar fi sa prevenim sa ajungem acolo, consumand alimente cu indice glicemic mic, cum sunt de exemplu legumele.

Adaugă un comentariu