De ce zahărul îngrașă

Acest video ne explică într-o manieră foarte simplă și științifică influența hormonilor asupra greutății noastre. De ce ajungem să mâncăm peste măsură și nu reușim să ne păstrăm greutatea dorită?

Leptina, hormonul sațietății

Corpul nostru produce un hormon, numit leptină. Rolul leptinei este să trimită semnale spre creier, spunându-i că am mâncat suficient. Drept rezultat, simțim că ne-am săturat și ne oprim din mâncat.

Cu cât avem mai multă grăsime în corp, cu atât corpul produce mai multă leptină. În felul acesta, încearcă să te protejeze și să nu te lase să mânănci mai mult decât ai nevoie.

Asta înseamnă că atunci când începi să câștigi în greutate, hormonul leptina va acționa și va împiedica asta? Răspunsul ar trebui să fie da, dar din păcate nu se întâmplă mereu așa. Sunt situații în care leptina nu mai este la fel de eficientă în a te ajuta să îți menții greutatea. Și asta se întâmplă din cauza insulinei.

Insulina, hormonul care reglează glicemia

Insulina este un alt hormon produs de către corp. Rolul său este de a menține un nivel constant de zahăr în sânge. Adică de a menține constantă glicemia. Cu cât mai mult zahăr conține mâncarea pe care tocmai ai mâncat-o, cu atât mai mult va crește glicemia după masă. Corpul simte creșterea glicemiei și produce insulină pentru a repara acest lucru. Treaba insulinei va fi de a colecta excesul de zahăr din sânge. Și ce se va întâmpla cu tot acel zahăr? Va fi depozitat în corp ca și grăsime. Asta este rolul normal al insulinei. Transformă zahărul în grăsime. Prin urmare mai mult zahăr consumat, mai multă insulină produsă. Iar mai multă insulină înseamnă mai multă grăsime.

Cât de eficient utilizezi energia din alimente

În mod normal, corpul tău folosește ceea ce mânănci pentru a produce energie.

Dacă alimentația ta conține o cantitate mare de zahăr și de carbohidrați cu indice glicemic mare, corpul va produce mai multă insulina pentru a face față. Acea insulină însă va colecta zahărul înainte ca tu să poți să îl consumi pentru energie. Și îl va transforma în grăsime cum spuneam mai sus.

Prin urmare tu te vei simți obosit, lipsit de energie și vei simți nevoia să mânănci din nou iar leptina nu va mai putea împiedica acest lucru. Pe măsură ce acest cerc vicios se repetă, vei câștiga în greutate.

Concluzie

Menține-ți un nivel scăzut de insulină prin evitarea zahărului, în special celui adăugat, dar și a celui natural în exces. În felul acesta, vei folosi ceea ce mănânci pentru a produce energie, nu grăsime.

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu