Beneficii dovedite ale uleiului de cocos

Uleiul de cocos este ingredientul minune care în ultimii ani este nelipsit din multe bucătării. Acesta este alcătuit din grăsimi saturate, la fel ca și untul sau uleiul de palmier. Ne dăm seama de acest lucru și prin prisma faptului că este solid la temperatura camerei. În general, grăsimile saturate sunt solide la temperatura camerei și devin lichide odată ce sunt încălzite.

În trecut se recomanda să nu fie folosit des la gătit, tocmai din cauza acestor grăsimi saturate pe care le conține. Aceasta până ce mai multe studii au arătat faptul că oamenii care consumă des ulei de cocos au o stare de sănătate foarte bună. S-a dovedit astfel de-a lungul timpului că includerea uleiul de cocos în alimentație îți aduce beneficii importante, pentru care merită să îl consumi zilnic. Toate dovedite prin studii.

1. Te ajută să slăbești

Uleiul de cocos te ajută să scazi în greutate, fapt arătat în mai multe studii (1). Iar vestea și mai bună este că stimulează cel mai mult arderea grăsimilor din zona taliei. Asta datorită faptul că este alcătuit din trigliceride cu lanț mediu.Acest tip de grăsimi îți stimulează metabolismul și chiar dacă activitatea ta fizică este la fel ca și înainte, vei arde mai multe calorii în timpul zilei.

Un lucru foarte interesant este că s-a dovedit a fi mai eficient pentru slăbit chiar și decât uleiul de măsline (2) :).

2. Crește colesterolul bun (de tip HDL)

Știm cu toții (nu-i așa?) că există mai multe feluri de colesterol și cel mai adesea se discută despre necesitatea scăderii colesterolului. Însă există și un tip de colesterol bun, numit HDL (high density lipoprotein). Spre deosebire de celelalte tipuri, acesta are efect protector pentru vasele de sânge.

Consumul regulat de ulei de cocos extra-virgin ajută la creșterea valorilor colesterolului de tip HDL. Aceasta este o parte importantă pentru a menține colesterolul în limite considerate sănătoase (3).

3. Te protejează de bolile cardiovasculare

Includerea uleiului de cocos în alimentație are efect benefic și pentru colesterolul rău (LDL). În cazul în care acesta a crescut peste limitele normale și reprezintă un risc pentru sănătate, poate ajuta la scăderea valorilor lui.

Așadar, uleiul de cocos scade colesterolul rău LDL, îl crește pe cel bun HDL și împiedică formării cheagurilor de sânge în interiorul arterelor.

Prin toate acestea, uleiul de cocos îmbunătățește starea de sănătate cardiovasculară. De aceea la consumatorii de ulei de cocos s-a constatat că boli de acest tip apar mult mai rar (4).

4. Reduce senzația de foame

Uleiul de cocos este alcătuit predominant din acizi grași cu lanț mediu. Acest tip de acizi grași se transformă cel mai ușor în corpi cetonici și apoi sunt folosiți pentru energie de către corp. Dar se pare că acești acizi grași cu lanț mediu au sațietate crescută și te ajută să îți controlezi aspetitul, în special atunci când apare dorința necontrolată de a mânca.

Conform unor studii, se pare că persoanele care consumă regulat ulei de cocos bogat în astfel de acizi grași ajung în timp să consume mai puține calorii (5).

5. Îmbunătățește controlul glicemiei și scade riscul de diabet

Dr Bruce Fife susține în cartea sa „The coconut oil miracle” faptul că uleiul de cocos nu este benefic numai pentru bolile cardiovasculare, dar și pentru prevenirea diabetului zaharat.

Se pare că uleiul de cocos încetinește absorbția zaharurilor, așadar nivelul lor din sânge (glicemia) nu va crește brusc. De asemenea stimulează pancreasul să producă insulină și crește sensibilitatea celorlalte celule la insulină. În felul acesta îți asigură un control mai bun al glicemiei și scade riscul de apariție al diabetului zaharat.

6. Previne și de asemenea tratează boala Alzheimer

Boala Alzheimer este una dintre cele mai întâlnite cauze de demență. În această boală, creierul nu mai poate să folosească eficient glucoza pentru a-și asigura energia necesară ca să funcționeze corect.

În afară de glucoză, singura variantă pentru creier este să folosească corpi cetonici pentru energie. Uleiul din nuca de cocos conține acizi grași cu lanț mediu, adică acei tip de acizi care se absorb cel mai ușor în tractul digestiv. Acești acizi grași din nuca de cocos sunt apoi transformați de către ficat în corpi cetonici pe care creierul îi folosește.

Astfel, consumul de ulei din nucă de cocos poate fi util în prevenția și tratarea Alzheimerului. Aceasta deoarece furnizează energie pentru creier și îl ajută să funcționeze corect, îmbunătățind simptomele bolii (6).

Așadar, poți să uiți de uleiurile vegetale nesănătoase și să faci mai mult loc în bucătăria ta pentru acest ulei atât de hrănitor și benefic pentru sănătate.
NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu