Lista de cumpărături (partea a 2a)

Astăzi continuăm așadar lista de cumpărături începută în articolul precedent. Ce ar trebui să se regăsească în coșul nostru și ce să lăsăm pe raft? Le luăm din nou pe categorii.

Legume

Legumele sunt indispensabile într-o alimentație sănătoasă. Iar partea cu „nu îmi plac legumele” mie mi se pare prea puțin argumentată. Există atâtea variante și gusturi, încât sigur vei găsi câteva pe placul tău. Așadar, consumă cât mai multe și cât mai variat posibil.

Singura problemă cu legumele ar fi modul în care acestea au fost cultivate. Și ar fi bine să le cumpărăm pe cele a căror creștere nu a fost foarte grăbită cu îngrășăminte chimice dăunătoare. Cele mai aspectuoase roșii nu sunt neapărat și cele mai gustoase.

Alege: legumele cultivate natural, pe cât posibil de la producători locali.

Evită: legumele tratate chimic.

Cereale integrale

Cerealele fac parte din alimentația noastră, însă eu îți recomand să nu abuzezi de ele și să alegi variantele potrivite. Cele integrale furnizează o cantitate importantă de vitamine din complexul B, pe când cele rafinate sunt sărăcite în nutrienți.

Alege: pâinea din făină integrală, ovăz, orez integral sau cel sălbatic, quinoa, hrișcă, mei.

Evită: făina albă de grâu, pâinea albă, cerealele foarte rafinate.

Leguminoase

Sunt gustoase și conțin mai multe proteine decât restul vegetalelor, de aceea sunt ideale și în post. Aceeași problemă ca și în cazul legumelor, pot fi tratate chimic excesiv. Este de preferabil să le cumperi în stare proaspătă și de la o sursă de încredere.

Alege: linte, mazăre, năut, fasole etc.

Evită: leguminoasele congelate.

Nuci si semințe

Alcătuiesc o gustare foarte nutritivă și sațioasă, pline de fibre. De aceea îți recomand să le consumi în loc de gustările plin de zahăr din comerț. Și în plus sunt un suport excelent în perioadele de examene, datorită aportului de grăsimi esențiale pentru creier.

Alege: nuci, caju, migdale, alune, semințe de dovleac, chia, pin, floarea soarelui, susan and so on, în special cele crude.

Evită: nucile prăjite și aromatizate cu diferite „condimente”. Prin acele condimente se numără zahărul și aditivii alimentari.

Fructe

Cu toții merităm un mic răsfăț din când în când. Ei bine, gândește-te la fructe ca și la un desert, doar că le consumăm între mese și nu imediat după mâncare. Ideal este să consumi fructe al căror loc de proveniență nu este foarte îndepărtat, în felul acesta te asiguri că nu au fost culese cu foarte mult timp în urmă și conservate cu diverse substanțe.

Alege: fructe proaspeten cu un conținut scăzut de carbohidrați și bogate în antioxidanți (fructele de pădure: zmeura, afinele, căpșuni etc).

Evită: compoturi din fructe sau fructe la conservă.

Ciocolată

O putem încadra tot la categoria răsfăț sănătos, dacă știi cum să o alegi. Și chiar este un desert foarte nutritiv și plin de antioxidanți.

Alege: ciocolata cu cel puțin 70% cacao.

Evită: ciocolata cu conținut redus de cacao.

Îndulcitori

Că zahărul e dăunător pentru sănătate o știm cu toții, nu-i așa? Dacă nu, o mai spun o dată: nu are ce căuta în alimentația ta, dacă vrei să te menții sănătos. Și nu, nici măcar în cantități mici.

Alege: îndulcitori naturali (stevie, xylitol, eritrit). Ocazional (!): miere, sirop de arțar, zahăr din cocos.

Evită: zahărul din sfeclă sau trestie, zahărul brun, siropul de agave, fructoza (!).

Condimente

Dă gust preparatelor folosind condimente naturale, care pe lângă că au un gust interesant, sunt și foarte sănătoase.

Alege: ghimbir, turmeric, anason, scorțisoară, cardamom, sare, piper, chilly etc.

Evită: mixuri de condimente care conțin și zahăr adăugat (verifică eticheta!).

Băuturi

Știi care este cea mai bună băutură, nu? Ai ghicit, este bineînțeles apa! Aceasta e perfectă pentru hidratare, însă dacă dorești din când în când o alternativă alege o variantă de băutură de tipul celor diet, care nu conțin zahăr adăugat. Iar în privința alcoolului știți ce recomandă și medicul, un pahar de vin 🙂 .

Alege: apa, băuturi fără zahăr, vin roșu sec.

Evită: băuturi carbogazoase cu zahăr adăugat, sucuri de fructe (inclusiv cele făcute în casă).

Crezi ca am omis vreo categorie de alimente sau un aliment anume? Spune-mi într-un comentariu și discutăm despre el. Până atunci, spor la cumpărături!

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (3 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu