Lista de cumpărături (partea 1)

Zilele trecute cineva mă întreba, fiind la cumpărături, ce anume ar trebui să conțină coșul său pentru a considera că face niște cumpărături „sănătoase”.

Eu cred că aceasta este o inițitivă grozavă, să adopți o dietă sănătoasă pentru a avea mai multă energie și a te asigura că îți păstrezi greutatea normală. Însă devine de o importanță majoră atunci când avem deja câteva kilograme în plus. Atunci, cu atât mai mult trebuie să fim foarte atenți la ceea ce consumăm zilnic, pentru că schimbări mici în timp pot să facă o diferență mare.

Așadar, haideți să vedem care sunt alimentele care ar trebui să se regăsească în coșul nostru de cumpărături.

Carne

Cea mai bună și delicioasă sursă de proteine, dacă mă întrebați pe mine. Optează întotdeauna pentru bucățile întregi de carne, proaspete sau congelate. Nu trebuie neapărat să fie fără grăsime, am stabilit că e sănătoasă. În schimb, este foarte important să eviți carnea procesată, deoarece are o grămadă de aditivi adăugați.

Alege: orice fel de carne neprocesată, pui, porc, vită, gâscă, rață, curcan, baconul etc.

Evită: carnea procesată, mezelurile, crenvurști.

Pește și fructe de mare

Nu ne putem lipsi de pește și de grăsimile esențiale pentru creier pe care le furnizează. Cu condiția să fie peștele întreg și nu resturi procesate, cum este de exemplu surimi, un amestec de resturi de fructe de mare și pește, echivalentul crenvurștilor.

Alege: somon, anșoa, păstrăv, ton, peștele la conservă în ulei, creveți, caracatiță, calamar, midii etc.

Evită: peștele la conservă în sos de roșii deoarece are zahăr adăugat, surimi.

Ouă

Ce bine ar fi dacă am avea cu toții acces la ouăle de casă, proaspete și nutritive. Dar chiar și cele din supermarket sunt o sursă impresionantă de proteine și grăsimi sănătoase. Încearcă să alegi ouă de calitate, de preferabil organice. Nu sunt cu mult mai scumpe decât cele obișnuite, însă conținutul nutritiv este mai mare.

Alege: ouă organice.

Evită: ouăle despre care nu ești sigur că sunt proaspete.

Brânzeturi și lactatele

Sper din tot sufletul că îți plac lactatele pentru că sunt o sursă excelentă de grăsimi sănătoase care vin la pachet cu bacterii benefice necesare pentru menținerea florei intestinale sănătoase. Alege chefirul, sana sau laptele bătut cu conținut întreg de grăsimi și evită-le pe cele degresate și pline de zahăr. Le poți consuma dimineața la micul dejun sau le poți lua cu tine dacă nu ai timp să iei micul dejun acasă.

Brânzeturile sunt un alt must deoarece sunt o sursă foarte buună de proteine și calciu. Alege brânzeturile veritabile, fără alte ingrediente adăugate, de la telemea, feta și pânp la mozzarela, gorgonzola, camembert etc. Și please, please evită brânza topită 🙂 .

Alege: brânzeturi proaspete, lactate fermentate, iaurt natural cu 3,5% grăsime, iaurt grecesc (10% grăsime).

Evită: iaurturile cu fructe, brânza topită.

Lapte

Dacă vrei să consumi lapte ai la dispoziție atât cel de la văcuță, cât și cel vegetal. Personal, pot să vă spun că cel mai mult folosesc laptele în cafea și mai rar îl consum cu cereale la micul dejun. Nu consider că laptele este nociv pentru sănătatate, însă pentru controlul carbohidraților ar trebui un consum moderat. Neapărat varianta full fat, adică nedegresat.

Alege: lapte cu 3% grăsime, lapte vegetal de migdale sau de cocos.

Evită: laptele degresat, laptele vegetal care are zahăr adăugat (verifică eticheta!).

Grăsimi naturale

Aici untul e în topul listei. Îl poți consuma ca atare la micul dejun sau la prăjit. În afara de asta mai folosim la gătit ulei de măsline, pe care îl poți pune și peste salate și uleiul de cocos. Dacă ai rude la țară sau ai acces la untura de porc naturală profită de acest lucru și folosește-o și pe aceasta la gătit. E o opțiune mult mai bună ca și uleiurile rafinate.

Alege: ulei de măsline extravirgin, unt cu conținut cât mai mare de grăsime, ulei de cocos, untura de porc.

Evită: uleiurile vegetale de floarea soarelui sau de porumb.

 

În următorul articol vorbim despre legume, cereale și…ciocolată! Stați pe aproape 🙂

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (5 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu