Cum slăbești cu dieta keto

În ultima vreme există tot mai mulți oameni care au probleme cu greutatea. Unii au doar câteva kg în plus și și-ar dori să arate mai bine, în timp ce alții au un exces important de grăsime. Care mai tarziu ar putea să ducă la apariția unor boli.

În același timp apar multe diete diferite și oamenii devin confuzi. Unele exclud zahărul și carbohidrații în exces, în timp ce în  alte diete nu se consumă produse animale. Bineînțeles, fiecare trebuie și are dreptul să aleagă pentru el ce crede că i se potrivește mai bine.

Părerea mea personală este că nu ar trebui să excludem produsele animale din alimentația noastră. Ci mai degrabă să ne străduim să scoatem zahărul din alimentatie. Asta e adevarata problemă. Faptul că găsim zahăr adăugat în ciocolată, dar și în sucuri, granola, salate gata preparate, crenvurști, șuncă sau condimente ar trebui să ne pună un semn de întrebare. Unul mare. Nu mă credeți? Verificați la ingrediente și o să găsiți zahăr unde nici nu vă așteptați!

Deci pentru un stil de viață sănătos este suficient să ne străduim să scoatem zahărul din alimentație. Și pe ici pe colo să mai folosim îndulcitori naturali, ca să nu ne simțim cu totul privați de gustul dulce. Dar ce ne facem când vrem să slăbim? Mai exact, cu ce tip de dietă slăbim?

Alegerea mea de câțiva ani încoace (mai exact de când am descoperit-o) este dieta ketogenică. Aceasta este un tip de alimentație foarte eficient pentru slăbirea în greutate și cel mai important, este un mod de slăbire sănătos și care respectă normala funcționare a organismului. Dar cum și de ce reușim să slăbim mâncând grăsimi? Să le luăm pe rând.

Grăsimile ca și sursă de energie

Prin minimalizarea carbohidraților din dietă, glucoza nu va mai reprezenta materia primă din care corpul își fabrica energia. Astfel, corpul se va adapta la o nouă stare metabolica în care grăsimile sunt principala sursă de energie. Organismul va deveni foarte bun la oxidat (ars) grăsimi, din alimentație dar și din depozitele corpului. Și în felul acesta vei slăbi pe măsură ce continui să consumi grăsimi.

Scade apetitul

Credeți că doar faptul că treceți prin fața unei vitrine pline cu prăjituri vă stimulează apetitul? Probabil și asta ajută, dar cu siguranță este nevoie de mai mult. În interiorul corpului se eliberează constant hormoni cu ajutorul cărora creierul îți controlează pofta de mâncare. Un astfel de hormon este grelina, iar rolul ei este să îți stimuleze apetitul. În mod normal, grelina este fabricată de către corp atunci cand el crede că este timpul să mănânci, de exemplu dacă a trecut câteva ore de la ultima masă. Dar se produce și când mănânci mai puțin decât de obicei, cum ar fi atunci când vrei să slăbești. Iată cauza pentru care multe cure de slăbire dau greș. Este bine dovedit că o dietă keto, care nu te înfometează, nu determină creșterea nivelului de grelină. Adică nu vei fi tentat să mănânci mai mult odată ce ai reușit să slăbești, iar kilogramele pierdute nu vor reveni. Ce ușurare 🙂 .

Crește eficiența insulinei

Atunci când devine un obicei să consumăm prea des alimente foarte bogate în carbohidrați, cum ar fi pâinea, pastele, cartofii sau zahărul, corpul poate întâmpina unele dificultăți în ceea ce privește utilizarea lor. Prin adoptarea unei diete ketogenice și consumul unor cantități mai mici de astfel de alimente, corpul reușește să fabrice o insulină mai eficientă și să controleze mai bine glicemia (cantitatea de zahăr din sânge). Astfel, scade riscul apariției incapacității de a prelucra carbohidrații (boală cunoscută sub numele de diabet) și a creșterii în greutate.

Un aport mai mare de proteine

Dieta ketogenică presupune să avem și un aport mediu de proteine, pe lângă grăsimi. Dacă grăsimile sunt principala sursă de energie pentru corp și creier, despre proteine se poate spune că îndeplinesc mai multe roluri în dieta ketogenică și în alimentație în general. În primul rând acestea protejează masa musculară și în anumite condiții ajută la creșterea acesteia. Apetitul de asemenea depinde și de proteine, care au o sațietate mai mare decât ceilalți macronutrienți (grăsimile și carbohidrații). Așadar, consumând proteine în dieta keto vei mânca mai puțin decât înainte, adică exact cât are nevoie organismul tău și procesul de slăbire va continua neperturbat.

Save

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (3 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu