Ce fructe consumăm vara?

Vara e aici, în plină desfășurare. Și odată cu ea au apărut și fructele sezonului, intens colorate și care mai de care mai apetisante. Toată lumea este de acord cu faptul că un consum regulat de fructe și legume este o parte importantă a unui stil de viață sănătos.

Însă dragii mei, este necesar să facem o diferențiere importantă între fructe și legume. Și anume: legumele le consumăm în salate sau alături de carne, ca și fel principal. În timp ce fructele sunt un desert. Da, ele sunt desertul pe care ni-l oferă natura. Pentru că fructele sunt alcătuite din zaharuri naturale, fibre, apă, vitamine și minerale. Și prin urmare, o cantitate mai mare aduce un aport semnificativ de zaharuri în organism. Și ghici, ce se întamplă mai departe. Yep, you`re right. Te pot îngrășa 🙂 .

Bineînțeles, depinde și de nivelul tău de activitate fizică și de restul alimentației. Ceea ce trebuie să ții minte este să nu consumi fructe cu kilogramele.

Totuși, de ce să consumi fructe, daca știi că te pot îngrășa? Pentru că sunt gustooase! Însă consumul de fructe mai are și alte beneficii reale. Și anume:

Sunt o sursă bună de vitamine și minerale esențiale

Toate fructele sunt bogate în vitamine și minerale. De exemplu pepenele roșu și caisele sunt foarte bogate în potasiu, căpșunii conțin mangan, iar afinele se laudă cu un conținut foarte bun de vitamina K și C (și nu numai) care le conferă proprietăți antioxidante.

Te hidratează

Asta se întâmplă datorită conținutului maare de apă, de până la 90% în unele fructe. Vara acest lucru este foarte important pentru a preveni deshidratarea.

La aportul total de apă dintr-o zi contribuie nu numai lichidele ci și alimentele deoarece și acestea conțin apă. Unele în cantități mai mari, cum sunt legumele și fructele. Iar alimentele mai grase conțin mai puțină apă. De aceea când este cald afară nu numai că bei mai multă apă, dar vei avea tendința de a consuma mai multe fructe și legume. Tocmai din cauza conținutului crescut de apă.

Conțin fibre

Știi deja că este important să consumi alimente bogate în fibre. Printre altele, consumul de fibre te ajută să mănânci mai puțin deoarece dau senzația de sațietate. Fructele consumate dimineața pe stomacul gol sau între mese te vor face să mănânci mai puțin la masa următoare tocmai datorită conținutului de fibre.

Deci ce fructe consumăm în perioada asta?

Până aici am ajuns la concluzia că fructele ideale vara aceasta (și nu numai) sunt cele cu conținut scăzut de carbohidrați (zaharuri), cu conținut crescut de apă, bogate în fibre, vitamine, minerale. Și urmărind puțin conținutul nutrițional al fiecăruia, le-am și găsit pe cele mai potrivite și de sezon. Profită de ele când vrei o gustare.

Afinele

  • carbs: 14 g
  • apă: 84%
  • fibre: 2,4 g
  • vitamine și minerale: vitamina C, K, fier, potasiu

Cireșe

  • carbs: 12 g
  • apă: 86%
  • fibre: 1.6 g
  • vitamine și minerale: calciu, vitamina A și K

Căpșuni

  • carbs: 8 g
  • apă: 91%
  • fibre: 2 g
  • vitamine și minerale: calciu, magneziu, vitamina C

Mure

  • carbs: 10 g
  • apă: 88%
  • fibre: 5 g
  • vitamine și minerale: vitamina A, E și K, fier

Pepene roșu

  • carbs: 7.5 g
  • apă: 91%
  • fibre: 0,4 g
  • vitamine și minerale: vitamina A și C, magneziu

Zmeura

  • carbs: 12 g
  • apă: 86%
  • fibre: 7 g
  • vitamine și minerale: calciu, fier, vitamina C

 

 

 

 

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (Fii primul care voteaza articolul)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu