Alimente bogate în fibre

Discutam în articolul anterior despre cât de importante sunt fibrele pentru a ne menține tractul digestiv sănătos și greutatea optimă, precum și pentru a ne ține departe de diverse boli.

Acum putem să aruncăm o privire asupra acelor alimente care conțin o cantitate mai mare de fibre și care merită introduse in dieta noastră. Și când spun dietă me refer la alimentație. În general, cele mai bogate în fibre sunt semințele și cerealele integrale, unele fructe și legume.

Să începem cu semințele. Bogate în acizi grași și minerale, sunt o sursă impresionantă de fibre.

Aliment-100 gConținut de fibre% din DZR
Psyllium77.8 g257%
Chia34.4 g 104%
In27 g82%
Susan12 g36%

 

Cerealele sunt de asemenea bogate în fibre, în special cele integrale.

Aliment-100 gConținut de fibre% din DZR
Ovăz11 g36%
Hrișcă10 g30%
Mei8,5 g26%
Quinoa7 g21%

 

Nucile constituie o combinație excelentă între grăsimi sănătoase, proteine și fibre.

Aliment-100 gConținut de fibre% din DZR
Migdale12 g 36 %
Pecan10 g30%
Fistic10 g30%
Nuci de Macadamia9 g27%
Alune9 g 27%
Nuci de Brazilia8 g24%

 

Leguminoasele sunt sursa noastră de fibre, proteine vegetale și carbohidrați complecși.

Aliment-100 gConținut de fibre% din DZR
Năut 17 g 52%
Fasole Mung16 g48%
Fasole Adzuki13 g39%
Soia9 g27%
Linte8 g24%

 

Legumele sunt un pachet de fibre, apă, minerale și vitamine. Totul cu foarte puține calorii în schimb.

Aliment-100 gConținut de fibre% din DZR
Varză de Bruxelles3.9 g12%
Andive3.1 g9%
Vânătă3 g9%
Cartofi dulci3 g9%
Morcovi2.8 g8%
Broccoli2.6 g8%

 

Fructele, desertul pe care ni-l oferă natura în culori și forme atât de atrăgătoare. Conțin din plin fibre, antioxidanți și vitamine.

Aliment-100 gConținut de fibre% din DZR
Fructul pasiunii10 g30%
Nuca de cocos9 g27%
Avocado7 g21%
Prune7 g21%
Zmeura6.5 g20%
Rodia4 g12%
Banane2.6 g8%

Surse: USDA

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (2 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu