Tipuri de linte, calorii și beneficii

Astăzi m-am gândit să discutăm puțin despre minunea multicoloră numită linte (foto (1) ). Este o leguminoasă foarte gustoasă, care merită cu siguranță introdusă în dieta ta datorită beneficiilor sale. Și am să îți spun și de ce. Dar în primul rând să discutăm despre varietățile de linte.

Tipuri de linte

Maro – Este cea mai răspândită varietate de linte. Își păstrează bine forma după fierbere.

Verde – Are timpul de fierbere cel mai mare, aproximativ 35-45 de minute. Drept urmare, își păstrează cel mai bine forma după ce o fierbi. Are gust ușor piperat și se pretează foarte bine pentru salate.

Roșie – Are un gust minunat, dulceag si fierbe cel mai rapid dintre toate. Este cea mai potrivită pentru supe sau preparate cu consistență cremoasă.

Neagră – Se mai numește și linte beluga, datorită asemănării cu caviarul cu același nume. Timpul de fierbere și consistența sunt asemănătoare cu ale lintei verde.

Cam așa arată lintea neagră:

 

 

 

 

 

 

 

Conținutul nutrițional al lintei (2)

O ceașcă de linte fiartă (198 g) conține:
Energie

Carbohidrați

Fibre

Proteine

Grăsimi

230 kcal

39.86 g

15.6 g

17.86 g

0.75 g

 

Sursă de proteine

Lintea constituie o bună sursă de proteine vegetale, iar combinată cu alte surse de proteine contribuie considerabil la atingerea necesarului proteic zilnic. Acest lucru devine și mai important în cazul în care nu consumi alimente de origine animală.

Un control mai bun al glicemiei

Consumul de linte te ajută să eviți creșterea excesivă a nivelului glicemiei la mesele următoare și implicit a cantității de insulină pe care pancreasul este nevoit să o secrete. Acest efect se datorează fibrelor insolubile, prezente și în cerealele integrale și legume. Fibrele cresc timpul necesar digestiei și scad viteza de absorbție a carbohidraților în sânge (3).

Greutatea sub control

Bogată în nutrienți precum proteine, fibre, vitamine și minerale, lintea este totuși săracă în calorii. Prin conținutul de fibre și proteine ajută la creșterea sațietății și la normalizarea aportului energetic. Consumul pe termen lung te ajută să îți menții greutatea optimă (4).

Concluzie

Lintea are o compoziție nutrițională excelentă, fiind bogată in substanțe nutritive și săracă în calorii. Datorită acesteia te ajută să te menții în formă, favorizează tranzitul intestinal și previne boli precum diabetul zaharat prin menținerea glicemiei sub control.

Este o leguminoasă potrivită pentru introdus într-o alimentație echilibrată și în cele cu un consum mediu de carbohidrați. O poți servi ca și garnitură, supă cremă sau o poți încorpora într-o salată delicioasă. Cu atâtea variante de linte la dispoziție sigur nu te vei plictisi.

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu