Crude sau gătite? Cum consumăm legumele

V-ați întrebat vreodată, cum e mai bine să consumăm legumele? Beneficiem de mai mulți nutrienți dacă le gătim sau dacă le consumăm în stare proaspătă? Ei bine, se pare că răspunsul nu este chiar atât de simplu. Asta deoarece prepararea termică poate distruge nutrienții sau în unele cazuri le poate crește biodisponibilitatea.

Așadar, depinde de tipul de legume.

Despre metodele de gătire

Bineînteles, și metodele de prepare culinară au avantaje și dezavantaje. Știm cu toții că fierberea nu este cea mai prietenoasă cu nutrienții din alimente. O mare parte din vitaminele hidrosolubile (C și complexul B) trec în apa în care fierb legumele. Ce poți face pentru a evita pierderea vitaminelor este să nu arunci apa. Se pare că coacerea în cuptor, în cuptorul cu microunde sau la grill păstrează cel mai bine antioxidanții din alimente (10).

Legume pe care le consumăm gătite

1.Cartofii dulci

Motivul: Carotenoizii sunt disponibili într-o cantitate mai mare odată ce cartofii dulci au fost preparați termic (1).

2.Morcovul

Motivul: Beta-carotenul se absoarbe într-o proporție mai mare (2).

3.Spanacul

Motivul:  Acidul oxalic, care este un antinutrient, este inactivat, prin urmare crește disponibilitatea calciului și a fierului (3) .

4.Roșia

Motivul: Licopenul din roșiile preparate termic se absoarbe într-o cantitate mai mare (4).

5.Sparanghelul

Motivul: Nivelul de nitrați scade considerabil, permitând o absorbție mai bună a celorlalți nutrienți (5).

 

Legume pe care le consumăm crude

1.Ardeiul

Motivul: Ardeiul conține o cantitate mare de vitamina C, alături de alți nutrienți importanți, care vor fi distruși prin prepararea culinară (6).

2. Broccoli

Motivul: Sulforafanul din broccoli este distrus de căldură. Dacă nu vrei să îl consumi crud intr-un shake, încearcă să îl gătești la aburi pentru o perioadă cât mai scurtă de timp (7).

3.Ceapa

Motivul: Ceapa în stare crudă conține o cantitate mare de antioxidanți (8).

4. Varza

Motivul: Pierde o mare parte din nutrienți si antioxidanți prin procesul de gătire (9).

Vrem să profităm cât mai mult de nutrienții din fiecare aliment, nu-i așa?

Save

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (4 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu