Loader

Ce poți să mănânci în dieta ketogenică (și ce nu)

Scris de : | 0 Comentarii | La : March 31, 2017 | Categorie : Dieta low-carb

Dieta ketogenică presupune ca organismul tău să ardă grăsimi pentru a-ți furniza energie. Este o dietă pe cât de riguroasă, pe atât de eficientă. De aceea vei vrea să te asiguri că o urmezi întocmai. Făra prea multe cuvinte, iată din ce ar trebui să fie alcătuită alimentația ta in dieta keto.

 

 

Sursă foto (1)

Ce să mănânci:

  1. Carne: vită, porc, pui, curcan, bacon.
  2. Pește: somon, anșoa, păstrăv, creveți, fructe de mare.
  3. Brânzeturi: cașcaval, camembert, telemea și alte brânzeturi grase.
  4. Iaurt nedegresat, iaurt grecesc.
  5. Grăsimi naturale: unt, ulei de cocos, ulei de măsline.
  6. Ouă.
  7. Verdețuri și legume care cresc deasupra solului: broccoli, spanac, varză de Bruxelles, sparanghel, conopidă, castraveți etc.
  8. Nuci și semințe: nuci (obișnuite, macadamia sau pecan), semințe de dovleac, semințe de chia.
  9. Fructe: afine, zmeură, căpșuni, mure.
  10. Condimente: sare, piper, turmeric, cardamom, scorțișoară, anason, ghimbir. etc
  11. Băuturi: apă, cafea, ceai, vin roșu.
  12. Ciocolată cu conținut ridicat de cacao și fără zahăr.

Ce să eviți:

  1. Zahărul.
  2. Alimente ce conțin zahăr adăugat: băuturi răcoritoare cu zahăr, sucuri de fructe, dulciuri, înghețată.
  3. Alimente ce conțin amidon: pâine, paste, cartofi, cereale, orez.
  4. Leguminoase: mazăre, fasole, linte, quinoa.
  5. Sosuri și dressinguri ce conțin zahăr adăugat.
  6. Fructe: evită orice fel de fructe, în afară de cele de pădure în cantități mici.
  7.  Grăsimi nesănătoase: uleiuri vegetale rafinate, margarină.
  8. Berea.

Pen

Tot mai multe studii arată faptul că excesul de zahăr se dovedește a fi foarte nociv pentru organism (18). Fiind o dietă bogată în grăsimi, este important ca acestea să fie bine alese și din surse naturale. Vezi și o listă mai detaliată a grăsimilor sănătoase în dieta ketogenică, în acest articol, iar un ghid complet de alimentație vei găsi în acest articol.

Save

Save

Save

Adaugă un comentariu