Ce poți să mănânci în dieta ketogenică (și ce nu)

Dieta ketogenică presupune ca organismul tău să ardă grăsimi pentru a-ți furniza energie. Este o dietă pe cât de riguroasă, pe atât de eficientă. De aceea vei vrea să te asiguri că o urmezi întocmai. Făra prea multe cuvinte, iată din ce ar trebui să fie alcătuită alimentația ta in dieta keto.

 

 

Sursă foto (1)

Ce să mănânci:

  1. Carne: vită, porc, pui, curcan, bacon.
  2. Pește: somon, anșoa, păstrăv, creveți, fructe de mare.
  3. Brânzeturi: cașcaval, camembert, telemea sau orice alt fel de brânză.
  4. Iaurt: nedegresat sau iaurt grecesc.
  5. Grăsimi naturale: unt, ulei de măsline.
  6. Ouă.
  7. Verdețuri și legume care cresc deasupra solului: broccoli, spanac, varză de Bruxelles, asparagus, conopidă, castraveți, roșii.
  8. Nuci și semințe: migdale, nuci, caju, fistic, semințe de dovleac, semințe de chia.
  9. Fructe: afine, goji, căpșuni, mure.
  10. Condimente: sare, piper, turmeric, cardamom, scorțișoară, anason, ghimbir. etc
  11. Băuturi: apă, cafea, ceai, vin roșu.
  12. Ciocolată cu conținut ridicat de cacao.

Ce să eviți:

  1. Zahărul.
  2. Alimente ce conțin zahăr adăugat: băuturi răcoritoare cu zahăr, sucuri de fructe, dulciuri, înghețată.
  3. Alimente ce conțin amidon: pâine, paste, cartofi, cereale, orez.
  4. Leguminoase: mazăre, fasole, linte, quinoa.
  5. Sosuri și dressinguri ce conțin zahăr adăugat.
  6. Fructe: evită orice fel de fructe, în afară de cele de pădure în cantități mici.
  7.  Grăsimi nesănătoase: uleiuri vegetale rafinate, margarină.
  8. Berea.

Nu-ți face griji în privința grăsimilor saturate din produsele animale. Tot mai multe studii arată că trebuie să evităm carbohidrații răi (în principal zahărul) și să alegem grăsimile naturale (18). Grăsimile naturale sunt foarte sănătoase și necesare organismului, creierul hrănindu-se în mare parte cu ele. Împreună cu proteinele vor fi principala ta sursă de energie în dieta keto.

Save

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (6 voturi pana acum cu o medie de: 4,33 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu