Clătite cu hrișcă și afine

Astăzi am încercat (din nou) o rețetă foarte gustoasă de clătite. Cred că nu sunt singura care adoră clătitele și caută să găsească variante cât mai sănătoase, dar în același timp gustoase.

Dacă înlocuim o parte din faina albă de grâu cu cea de hrișcă, vom păstra gustul cu care suntem obișnuiți și în același timp adăugăm o parte din nutrienții care se găsesc în făina de hrișcă. Iar ideea de a pune fructele în aluat mi s-a părut foarte interesantă.

Fructele de pădure:

  • sursă de vitamine și antioxidanți
  • sărace în zahăr și în calorii
  • bogate în fibre

Făina de hrișcă:

  • bogată în magneziu
  • sursă de fibre
  • indice glicemic mediu

 

Ingrediente pentru 3 porții:

  • făină albă, 100 g
  • făină de hrișcă, 60 g
  • praf de copt, 3/4 linguriță
  • bicarbonat de sodiu, 3/4 linguriță
  • sare, 1/4 linguriță
  • ouă, 2 bucăți
  • lapte bătut nedegresat, 300 ml
  • ulei de măsline, 2 linguri (plus 2 lingurițe pentru prăjit)
  • fructe de pădure, proaspete sau congelate
  • sirop de arțar

Mod de preparare:

  1.  Într-un bol amestecă faina albă, cea de hrișcă, praful de copt, bicarbonatul de sodiu și sarea. Folosește un alt bol mai mic pentru a bate ouăle împreună cu laptele bătut și cele 2 linguri de ulei de măsline. Toarnă această compozitie peste cea uscată și amestecă ușor. După ce s-au omogenizat cele 2 compoziții adaugă fructele și păstrează câteva pentru decor.
  2.  Pune foarte puțin ulei la încins într-o tigaie antiaderentă și toarnă cu grijă un polonic mic de aluat în tigaie. Ar fi bine ca aluatul în tigaie să nu fie mai gros de un cm.
  3.  Când apar bule la suprafață, întoarce clătitele cu o mișcare rapidă și hotărâtă. Nu îți iese mișcarea din prima? Nicio problemă, nici mie :). Prăjește-le și pe partea cealaltă încă 1-2 minute, până se rumenesc.
  4.  Servește-le cât timp sunt calde, cu sirop de arțar deasupra și fructe de pădure.

Pentru rețeta aceasta m-am inspirat din cartea Rapid și Sănătos, apărută la Editura Litera. Mi s-a părut o rețetă delicioasă. Am testat-o de mai multe ori, cu mici modificări de fiecare dată (fiecare cu fixurile lui 🙂 ). La final, aceasta mi s-a parut cea mai bună variantă. Sper să o găsiți și voi la fel de delicioasă.

Vă doresc poftă bună!

Save

Save

Save

Save

Save

Save

NedocumentatSlabMediuBunFoarte bun! (1 voturi pana acum cu o medie de: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Adaugă un comentariu